رادیاتور

رادیاتور پنلی یا پره ای

امروزه در بسیاری از سازه های مسکونی،تجاری و اداری از سیستم های گرمایشی پکیج و رادیاتور استفاده میشود.رادیاتور یکی از روشهای مطلوب برای گرم کردن محیط میباشد، پیشرفت و تکنولوژی این محصول را دستخوش تحولات زیادی قرار داده به صورتی که توسط شرکتهاتی صنعتی در مدلهای و ظرفیتهای مختلف تولید شده وروانه بازار میگردد.

رادیاتورهای پنلی یا فولادی یکی از جدیدترین نوع رادیاتور تولید شده هستند که از ورقهایی از جنس فولاد تهیه شده و توانسته در این مدت کوتاه با استقبال مصرف کننده رقیب سرسختی برای رادیاتورهای پره ای شود.

شرکت ایران رادیاتور یکی از شرکتهای بزرگ صنعتی در خاور میانه توانسته است با تولید رادیاتورهای پره ای آلومینیومی و پنلی فولادی با آخرین متد روز دنیاگام بزرگی در این صنعت بردارد.

یکی از سوال هایی که در ذهن شما موقع خرید رادیاتور به وجود می آید این است که کدام را بخرم،رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای؟

برای جواب دادن به این سوال تلاش کرده ایم در این مقاله تجهیز شوفاژ به بررسی و مقایسه کامل رادیاتورهای پره ای آلومینیومی و پنلی فولادی بپردازیم تا شما بتوانیددر موقع خرید بسته به نوع مصرف خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید راحت رادیاتور های پنلی و پره ای ایران رادیاتور میتوانید از طریق فروشگاه اقدام نمائید.

رادیاتور ایران رادیاتور

نمونه ای ازرادیاتور پره ای(آلومینیومی)ایران رادیاتور

رادیاتور پانلی

رادیاتور پنلی (فولادی )ایران رادیاتور

رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای کدام را بخرم؟

برای پاسخ به این سوال که رادیاتور پره ای بهتر است یا رادیاتور پنلی میتوان این دو محصول را از نظر ساختار و عملکرداز چند جهت مورد بررسی و مقایسه قرار داد.

  • جنس وآلیاژ به کار رفته در دو محصول

  • مقایسه بازدهی گرمایی

  • از نظر شکل ظاهری و زیبایی

  • مقاومت در برابر ضربه و زنگ زدگی

  • سازگاری رادیاتورها با پکیج و موتورخانه

  • از نظر نوع نصب رادیاتورها

  • تعمیر وتعویض رادیاتورها

  • بررسی رادیاتورها از نظر قیمت

تک تک مواردی که ذکر شد میتواند برای یک خرید راحت ومقرون به صرفه به شما کمک کند، ما در این مقاله به بررسی کامل تمام موارد میپردازیم تا شما بتوانید موقع خرید بهترین انتخاب راداشته باشید.

جنس و آلیاژ به کار رفته در دو محصول

رادیاتورهای پنلی یکی از جدیدترین نوع رادیاتورهای تولید شده هستند که از ورقهایی از جنس فولاد در ابعاد 140،120،100،80،60 سانتی متر با پوشش رنگ اپوکسی سفید تولید میشود،که به آنها رادیاتورهای پنلی نیز گفته می شود.

جنس آلیاژبه کار رفته در این مدل از رادیاتورها باعث شده وزن سنگین تری نسبت به رادیاتورهای پره ای داشته باشند.نکته مهم درباره رادیاتورهای پنلی این است که فولاد مورد استفاده در ساخت این مدل از رادیاتورها گرید های مختلفی دارد و هر چه گرید بالاتری داشته باشد محصول از کیفیت و عمر بالاتری برخوردار است.

رادیاتور های پنلی ایران رادیاتور از فولادی با کیفیت بالا ساخته شده ودارای 10سال گارانتی میباشند.

رادیاتورهای پره ای از آلومینیوم و با قابلیت ریخته گری دایکاست (یک تکه) تولید میشوند، سپس در 3 مرحله و با استفاده از رنگهای پودری اپوکسی رنگ شده و در نهایت جهت تثبیت رنگ وارد کوره میشوند،رادیاتور های پره ای به صورت تک پره تولید می شوند و در بلوک های 5و7و10 پره،با مغزی به هم متصل و به بازار عرضه می شوند.رادیاتور های پره ای به دلیل نوع آلیاژ مصرفی بسیار سبک بوده و میتوان آنرا به راحتی بروی دیوار نصب نمود.

 

 

 

مقایسه بازدهی گرمایی

شاید برای شما نیز سوال باشد یا بخواهید تفاوت گرمایی رادیاتور های پنلی با آلومینیومی را بدانید ،یا شاید بخواهید بر اساس متراژ، رادیاتور آلومینیومی خریداری کنید پس توجه کنید تا با یک مثال موضوع روشن شود.

برای مثال : بیایید یک متر رادیاتور پنلی ایران رادیاتور را به عنوان معیار در نظر گرفته و آن را با 5 مدل از رادیاتور های آلومینیومی ایران رادیاتور مقایسه کنیم.

هر متر رادیاتور پنلی ظرفیت گرمایی 1650 کیلو کالری دارد و در مقایسه حرارتی با نمونه های پره ای می توان متراژ را به پره تبدیل کرد

13پره اکو 500

11پره ماکسی

هر یک متر رادیاتور پنلی  =====>                                                  12پره ترمو 500

10پره کال 500

9 پره سولار

شکل ظاهری و زیبایی

یکی از فاکتور های مهم در خانه های مدرن امروزی زیبایی است.این مسئله کاملا به سلیقه مصرف کننده بستگی دارد، هر دو محصول چه رادیاتور پنلی و چه رادیاتور پره ای از نظر رنگ و شکل ساختار زیبا هستند، اما رادیاتور های پنلی به خاطر یک تکه بودن و اینکه فضای خالی در بدنه ندارد و نظافت آسان تری نسبت به رادیاتور پره ای دارد، زمان نصب بروی دیوار زیباتر به نظر میرسد .

مقاوم در برابر ضربه و زنگ زدگی

یکی از موارد مهمی که برای مصرف کننده حائز اهمیت است کیفیت و سازگاری محصول است. همانطور که گفتیم رادیاتور های پنلی از جنس فولاد و رادیاتور های پره ای از جنس آلومینیوم ساخته می شوند، پس بنابراین می توان گفت مقاومت و سازگاری فولاد از آلومینیوم بیشتر است.

همینطور بلعکس رادیاتور های آلومینیومی در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند اما رادیاتور های پنلی ممکن است پس از مدتی دچار زنگ زدگی شوند. البته رادیاتور های پنلی و پره ای تولید شده توسط شرکت ایران رادیاتور دارای 10 سال گارانتی تعویض میباشند و به محض بروز مشکل رادیاتور بصورت کامل تعویض می شود.

سازگاری رادیاتور ها با پکیج و موتورخانه

با توجه به جایگزینی پکیج به جای موتورخانه و بخاری و آبگرمکن این سوال برای مصرف کنندگان به وجود می آید ،که رادیاتورهای پنلی با پکیج سازگاری و کارایی بهتری دارد یا رادیاتور های پره ای، کدام را تهیه کنند تا بتوانند گرمای مطلوب و بهتری را داشته باشند . به این خاطر که مبدل اصلی پکیج از مس و رادیاتورهای پره ای از آلومینیوم ساخته شده است، مس داخل مبدل و آلومینیوم داخل رادیاتور تولید گاز هیدروژن در مدار گرمایش و رادیاتورها میکند، و باعث میشود رادیاتورهای پره ای به صورت مداوم نیاز به هواگیری داشته باشد در ضمن این گاز میتواند به قطعات پکیج آسیب برساند .

البته به تازگی محلولهایی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، که پس از شستشوی رادیاتورها و مدار گرمایش، با اضافه کردن به آب رادیاتورها میتوان از بوجود آمدن این مشکل جلو گیری کرد.پس نتیجه میگیریم که در صورت استفاده از پکیج رادیاتورهای پنلی میتواند گزینه مناسب تری باشد.

در نظر داشته باشیدهنگام استفاده از رادیاتورهای پنلی حتما از صافی مغنا طیسی استفاده کنید تادر صورت وجود براده وزنگ زدگی در مدار گرمایش بتوانید از قطعات پکیج محافظت کنید.

نمونه ای از صافی مغناطیسی

 

مقایسه از نظر نصب رادیاتورها

هر دو مدل را میتوان با بستهای نگه دارنده بر روی دیوار نصب کرد. اما رادیاتورهای پنلی چون از جنس فولاد ساخته شده وزن بیشتری نسبت به رادیاتورهای پره ای که از جنس آلومینیوم ساخته شده دارند، ممکن است فشار بیشتری بر روی دیوار وارد کند.

پس بهتر است در صورت استفاده از رادیاتورهای پنلی اگر احساس کردید که دیوار سست است وتوان نگه داشتن رادیاتور را ندارد،و ممکن است رادیاتور بیفتد از پایه های زمینی استفاده کنید.

البته در صورت استفاده از رادیاتورهای پره ای هم میتوانید از پایه های زمینی استفاده کرد.

پایه ایفلی(زمینی)رادیاتورهای پنلی و پره ای

تعمیر و تعویض رادیاتورها

با توجه به گارانتی طولانی رادیاتورهای پنلی و پره ای شاید تعمیر اهمیت چندانی نداشته باشد، معمولا گارانتی رادیاتورها 10 ساله است وبه ندرت پیش میآید که رادیاتوری احتیاج به تعمیر داشته باشد، اما باید در نظر داشت که رادیاتورهای فولادی چون به صورت یکپارچه تولید میشوند، اگر نقطه ای از رادیاتور سوراخ شود نمی توان آنرا تعمیر کرد وباید به کلی تعویض شود،و یا اینکه قابلیت کم کردن و یا اضافه کردن را ندارد.

رادیاتورهای پره ای به خاطر اینکه به صورت پره پره تولید میشود، اگر یک پره سوراخ شود میتوان آن پره را حذف نمود،ویا اینکه اگر مایل به اضافه کردن ویا کم کردن پره های رادیاتور باشید، میتوانید براحتی پره های رادیاتور را کم و یا زیاد کنید.

بررسی رادیاتورها از نظر قیمت

با توجه به نیاز بازار و همچنین تنوع محصولات با برندهای مختلف،یکی از دغدغه های مصرف کننده خرید محصولی با قیمت مناسب وبازدهی بالا میباشد،که رادیاتورهای پنلی توانسته در این امر از رادیاتورهای پره ای پیشی بگیرد.

به هر حال رادیاتورها بر حسب متریال ساخته شده قیمت گذاری میشوند و چون قیمت فولاد از آلومینیوم پائین تر است، پس بنا بر این قیمت رادیاتورهای پنلی مقرون به صرفه تر بوده وچون ضریب حرارتی هر دو مدل تقریبا یکسان بوده پس قطعا صرفه اقتصادی با خرید رادیاتور پنلی میباشد.

نکته دیگر که باعث میشود خرید رادیاتور پنلی به صرفه تر باشد، همراه بودن لوازم نصب داخل بسته بندی رادیاتور میباشد،زیرا این لوازم را برای رادیاتورهای پره ای باید جدا گانه تهیه کرد.

در انتها امیدواریم که توانسته باشیم با بررسی کامل مواری ذکر شده،شما مصرف کننده عزیز نتوانید بهترین انتخاب را در جهت خرید رادیاتور داشته باشید.

شما میتوانید جهت مشاوره،کار شناسی،خرید،تعمیر ونصب رادیاتورهای خودبا نمایندگی خدمات پس از فروش ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ)تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *