پکیج

پکیج بهتر است یا بخاری؟ کدام را بخریم؟

پکیج بهتر است یا بخاری

با فرا رسیدن فصول سرد سال، افراد بسیاری به فکر خرید و تهیه انواع وسایل گرمایشی برای منزل یا محل کار خود هستند. در این بین، این سوال برایشان پیش می آید که، پکیج بهتر است یا بخاری؟ کدام را بخریم؟. دلیل پیش آمد این قبیل سوالات این است که چندین مدل تجهیزات گرمایشی در بازار وجود دارد و هر کدام از این محصولات از مزایای خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل افراد هنگام خرید، دچار سردرگمی شده و نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند. از این رو، سایت تجهیز شوفاژ تصمیم گرفته است تا با تهیه این مقاله اطلاعات مفیدی در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهد. شما بعد از مطالعه این مطالب، خواهید توانست تا با آگاهی برای خرید محصول مورد نیاز خود قدم بردارید.

قبل از این که بگوییم خرید پکیج بهتر است یا بخاری، بهتر است کمی در مورد این دو وسیله سودمند توضیح دهیم تا با کارایی و مزایای هر کدام آشنا شوید و سپس به مقایسه آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پکیج چیست و چه مزایایی دارد؟

استفاده از پکیج چندین سال است که رواج یافته و در اکثر خانه ها دیگر اثری از آبگرمکن نیست. چرا که پکیج وسیله ای است که هم به عنوان آبگرمکن و هم به عنوان تامین کننده آب و انرژی وسایل گرمایشی همچون شوفاژ، استفاده می شود. پس، پکیج نوعی موتور خانه محصوب می شود که بقیه تجهیزات گرمایشی خانه برای کار کردن و انتقال گرما، به آن نیاز دارند.  در واقع، پکیج آب را گرم کرده و آن را به شوفاژ، لوله های سرویس بهداشتی، آشپز خانه و … منتقل می کند. سپس آب سرد شده، مجددا از طریق لوله ها به پکیج باز می گردد. پکیج ها انواع مختلفی همچون پکیج زمینی و پکیج دیواری دارند و افراد می توانند با توجه به نیاز و فضای خانه خود، پکیج مناسب خود را خریداری کنند. این محصول با توجه به مزایایی که دارد، توانسته است تا در مدت زمان کمی جایگاه ویژه ای در اکثر خانه و اداره ها پیدا کند.

پکیجمزایای استفاده از پکیج

  • این وسیله فضای کمی را در خانه اشغال می کند و موجب تنگ شدن  فضای خانه های کوچک نمی شود.
  • پکیج دو کار را همزمان انجام می دهد و دیگر نیازی به آبگرمکن در خانه نخواهد بود.
  • تعمیر این محصول راحت است و می توان در مدت زمان کمی، مشکل پکیج را رفع کرد.
  • از امنیت بالایی برخوردار بوده و افراد می توانند به راحتی از نمایشگر پکیج، اشکلات فنی آن را شناسایی کنند.
  •  این محصول با توجه به امکاناتی که دارد، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند.
  • نیاز به جا به جایی این محصول در تابستان نیست.

بخاری چیست و چه مزایایی دارد؟

از گذشته های دور تا به الان، در تمام خانه ها بخاری به عنوان اصلی ترین وسیله گرمایشی خانه دیده می شود. نمی توان گفت که با تولید پکیج ها دیگر جایی برای بخاری وجود ندارد. هنوز هم بسیاری از افراد بنا به دلایلی ترجیح می دهند از بخاری برای گرم کردن خانه و محل کار خود استفاده کنند. بخاری ها انرژی خود را از گاز به دست می آورند و فضای مورد نظر را گرم می کنند. البته که شرایط استفاده از این وسیله ملزم به رعایت نکات ایمنی است و بی توجهی به این نکات، موجب وقوع اتفاقات ناگواری از جمله مرگ افراد خانه به علت گاز گرفتگی می شود. بخاری در انواع گازی و برقی در بازار موجود است.

بخاری

مزایای استفاده از بخاری

همانطور که گفته شد، بخاری در دو نوع برقی و گازی تولید می شوند. بخاری گازی همان بخاری های سنتی هستند که با دودکش و گاز کار می کنند. بخاری برقی نیز بدون دودکش و توسط برق کار می کند. از مزایای این دو محصول می توان به راحتی نصب و کارکرد آن ها اشاره کرد. اگر نکات ایمنی را هنگام نصب بخاری رعایت کنید، خیلی راحت می توانید این وسیله را نصب کنید و از گرمای آن استفاده کنید. عمدتا بخاری ها دارای مشکلات چندانی نمی شوند. سایز های مختلفی داشته و شما می توانید بر اساس فضای خود محصولی با اندازه مناسب را خریداری کنید. این محصول از قدرت گرمایشی بالایی برخوردار است.

بخاری برقیپکیج بهتر است یا بخاری؟

خب اکنون که به تعریف و مزایای هر کدام از این دو محصول (پکیج و بخاری) پرداختیم. بهتر است این دو وسیله را با هم مقایسه کنیم و در آخر تصمیم را شما بگیرید که پکیج بهتر است یا بخاری؟کدام یک برای فضای منزل یا محیط کار شما مناسب است. در ادامه به طور مفصل به مقایسه این دو وسیله خواهیم پرداخت.

مقایسه پکیج و بخاری از لحاظ امنیت

اینکه شما محصولی را خریداری کنید که بیشترین امنیت را داشته باشد و موجب آسیب رساندن به سلامت شما نشود، بسیار مهم است و این قضیه در مورد خرید تجهیزات گرمایشی نیز صدق می کند. متاسفانه از سال های گذشته تا به الان، خبر های ناراحت کننده بسیاری در مورد گاز گرفتگی افراد توسط بخاری های سنتی یا دودکش دار به گوشمان خورده است. باید بگوییم که بخاری ها با تمام مزایایی که دارند، اگر به درستی نصب نشوند،  تهویه فضای مورد نظر مناسب نباشد یا مسیر دودکش بخاری بسته شده باشد، درصد بیشتری از گاز های سمی بخاری وارد فضای داخلی خانه یا محل کار شده و عواقب این اتفاق در خوش بینانه ترین حالت، مسمویت، سرگیجه، حالت تهوع و در بد ترین حالت موجب آتش سوزی، انفجار ناگهانی، خفگی و در نهایت مرگ افراد خانه می شود. اما پیکج ها این مشکلات را ندارد. چرا که پکیج ها از طریق آب، انرژی شوفاژ و رادیاتور را تامین کرده و موجب گرم شدن خانه می شود. همین قضیه موجب می شود تا نگرانی بابت گازگرفتگی و مشکلاتی از این قبیل وجود نداشته باشد. بنابراین از لحاظ امنیتی، پکیج در مقایسه با بخاری از امنیت بیشتری برخوردار است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند وسیله ای ایمن تر برای گرم گردن فضای مورد نظر خود را خریداری کنند.

مقایسه پکیج و بخاری از لحاظ کارکرد و بازدهی

در مقایسه پکیج و بخاری از لحاظ کارکرد و بازدهی، باید به میزان کارایی و قدرت گرمایشی هر کدام از این دو محصول پرداخته شود تا در مورد اینکه پکیج بهتر است یا بخاری، تصمیم گیری شود. از آن جا که  گاز، انرژی و سوخت مورد نیاز برای کار کردن بخاری است، پس میزان بازدهی و گرمایشی بالاتری خواهد داشت. هر چند که می توان پکیج را به صورتی تنظیم کرد که همانند بخاری بازدهی بالاتری داشته باشد، اما به این نکته توجه کنید که اگر این کار را انجام دهید، از یک طرف موجب کاهش فشار آب به ویژه در  آب گرم خواهد شد، از طرفی دیگر موجب بالاتر رفتن هزینه های قبض گاز می شود. همچنین، ممکن است که بخاری، در فضایی کوچک قدرت گرمایشی بالایی داشته باشد و اتاق را به خوبی گرم کند اما اگر این بخاری در محیط هایی بزرگ قرار گیرد، تنها یک بخش از محیط را گرم کرده و این گرما به دیگر بخش های خانه یا فضای مورد نظر نخواهد رسید. اما پکیج، گرما را به طور مساوی به تمامی قسمت های خانه از طریق شوفاژ ها و لوله کشی هایی که  در کف زمین انجام شده است، منتقل کرده و موجب ایجاد گرمایی لذت بخش و یکسان در تمامی نقاط محیط می شود.

مصرف گاز پکیج بیشتر است یا بخاری

همانطور که گفته شد، انرژی لازم برای بخاری تنها گاز است. اما پکیج، همزمان از دو انرژی گاز و برق برای کارکرد خود استفاده می کند. خب، تا اینجا این گونه به نظر می رسد که مصرف انرژی پکیج بیشتر از بخاری خواهد بود. بله، طبیعتا مصرف انرژی و هزینه های قبض پکیج در مقایسه با بخاری بیشتر خواهد بود. اما در صورتی که از بخاری برای گرم کردن خانه استفاده می کنید باید به این نکته توجه داشته بشاید که یک بخاری به تنهایی نمی تواند کل خانه از قبیل آشپز خانه، اتاق خواب ها و دیگر بخش ها را گرم نگهدارد و مجبور خواهید شد که شعله بخاری را زیاد کرده و با از دو بخاری برای ان کار استفاده کنید. تمام این موارد موجب کاهش چشمگیر هزینه های گاز خواهد شد.

بخاری

نصب پکیج آسان تر است یا بخاری؟

وقتی بحث در این مورد است که پکیج بهتر است یا بخاری؟ صد در صد این سوال نیز پیش می آید که نصب پکیج آسان تر است یا بخاری؟ نصب بخاری در مقایسه با پکیج، بسیار راحت تر است. چنان که از بخاری برقی استفاده می کنید اصلا نیاز به کار خاصی ندارید، تنها باید سیم بخاری را به پریز برق وصل کیند و درجه بخاری را به صورت دلخواه تنظیم کنید. اما اگر قصد نصب و راه اندازی بخاری گازی را دارید، باید دقت و توجه زیادی به رعایت نکات ایمنی داشته باشید تا بعد ها دچار مشکل نشوید. به طور کلی نصب بخاری راحت تر خواهد بود و حتی خودتان نیز می توانید این کار را با رعایت کامل اصول ایمنی، به تنهایی انجام دهید. اما برای اینکه پکیج را نصب و راه اندازی کنید، نیاز است تا یک سری اقدامات مانند لوله کشی، انجام شود تا بتوانید پکیج خود را نصب کنید. از لحاظ قیمت و هزینه نصب این دو وسیله نیز، هزینه های نصب بخاری در مقایسه با پکیج کمتر خواهد بود.

نصب پکیج

مقایسه پکیج و بخاری از لحاظ زیبایی

برای اینکه بدانیم پکیج بهتر است یا بخاری، باید این دو محصول را از تمام زوایا بررسی و مقایسه کنیم که مقایسه پکیج و بخاری از لحاظ زیبایی، یکی از این موارد است. بخاری ها در انواع سایز، رنگبندی و طرح و شکل تولید شده و روانه بازار می شوند. اگر بخاری با طرح و شکل زیبایی انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون منزلتان باشد، می تواند تاثیر خوبی در افزایش زیبایی و جلوه خانه شود. اما به طور کلی، وقتی حرف از زیبایی پکیج و بخاری به میان می آید، این پکیج است که در اولویت قرار می گیرد. چرا که پکیج ها ظاهری جمع و جور و شیک دارند و علاوه بر اشغال بسیار کم فضا، موجب ایجاد ظاهری شیک و زیبا در خانه می شوند و اصولا با هر نوع تم و دکوراسیونی همخوانی خواهند داشت.

بررسی قیمت پکیج و بخاری

برای بررسی قیمت پکیج و بخاری، باید به عوامل بسیاری توجه شود. به طور کلی اگر بخواهیم قیمت این دو وسیله را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که، خرید بخاری با صرف هزینه کمتری انجام خواهد شد که البته قیمت خود این محصول نیز به عواملی همچون ابعاد و برند آن بستگی خواهد داشت.  پکیج دارای انواع گوناگونی همچون پکیج دیواری و زمینی بوده که دارای ظرفیت هایی گوناگونی هستند. در آخر از مهم ترین عواملی که در قیمت گذاری پکیج تاثیر گذار است، برند این محصول است. از این رو قیمت های متفاوتی هم خواهند داشت. اما خرید این محصول، با توجه با مزایایی که دارد و موجب حفظ امنیت اهالی خانه می شود، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

پکیج ایران رادیاتور

از کجا پکیجی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنیم؟

در این مقاله از تجهیز شوفاژ، سعی کردیم تا توضیحات مفید و سودمندی را در مورد اینکه پکیج بهتر است یا بخاری، ارائه دهیم. با مقایسه های انجام شده خودتان میتوانید بهترین انتخاب فضای منزل یا کار خود را داشته باشید. اما مسئله مهمی که در این بین به وجود می آید، این است که از کجا پکیجی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنیم؟ برند های خارجی و ایرانی بسیاری اقدام به تولید پکیج و فروش آن کرده اند، اما از آنجا که کشور عزیز ما در تحریم و محدودیت هایی قرار دارد، امکان خریداری محصولات خارجی اصل از جمله پکیج ها را نخواهیم داشت. پس باید از بین برند های ایرانی، محصولی مناسب و مرغوبی را انتخاب کنیم که یکی از بهترین برند های ایرانی پکیج ایران رادیاتور است. ایران رادیاتور با تولید انواع پکیج و رادیاتور های با کیفیت و مرغوب می تواند بهترین گزینه برای خرید پکیجی با کیفیت و قیمت مناسب برای شما باشد. تجیهز شوفاژ، نمایندگی رسمی این برند در ایران است و شما می توانید محصول مناسب خود را همراه با دریافت خدماتی از قبیل خدمات پس از فروش، نصب رایگان، ضمانت و غیره، از ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *