پکیج

علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور

خاموش و روشن شدن پکیج

از جمله مشکلاتی که در هنگام استفاده از پکیج بوجود می آید خاموش و روشن شدن آن است. برای مثال ممکن است حین استفاده از آب گرم پکیج خاموش شده و آب سرد شود. این روشن و خاموش شدن های پکیج های دیواری دلایل متعددی می تواند داشته باشد. به طوی کلی می توان گفت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور به دو دلیل خراب شدن قطعات پکیج و یا کاهش فشار آب صورت می گیرد که به تبع آن در زمستان رادیاتورها به درستی گرم نمی شوند و دسترسی به آب گرم سخت می شود. این موضوع برای کسانی که از پکیج استفاده می کنند بسیار کلافه کننده خواهد بود. بروز این مشکلات دلایل متعددی دارد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم. برای بررسی دقیق علت خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور با ما همراه باشید.

کمبود آب در مدار گرمایش پکیج ایران رادیاتور

اگر در مدار گرمایشی پکیج آب کافی وجود نداشته باشد، فشار آب پایین می آید در نتیجه باعث خاموش شدن پکیج می شود. داشتن مشکل در قسمت داخلی پکیج، وجود نشتی در پکیج، اختلال در قسمت گاز پکیج و یا ایراد در تنظیمات آن می تواند از دلایل افت فشار آب باشد. از آنجا که پکیج های دیواری ایران رادیاتور به طور دقیق میزان آب را تخمین می زنند اگر به هر دلیلی مقدار آب پایین تر از حد نرمال باشد پکیج روشن نمی شود.

خاموش و روشن شدن پکیج به علت خرابی الکترود یونی

یکی از دلایل مهم خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور، معیوب بودن الکترود یون یا همان حسگر شعله است. وظیفه این قطعه تشخیص شعله و ثابت نگه داشتن آن است. زمانی که این قطعه خراب باشد قادر به تشخیص تشکیل شعله نخواهد بود و به همین دلیل پکیج روشن نمی شود. شعله پکیج توسط جرقه زن شکل می گیرد ، این سنسور به وسیله میله یونی که روی شعله قرار دارد و توسط کابل ارتباطی که به برد وصل است باعث می شود شعله پایدار باقی بماند و خاموش نشود. اگر میله یون شکسته شود یا سیم آن قطع شود باعث عدم پایداری شعله شده و دستگاه خاموش خواهد شد. در صورت خراب شدن الکترود یون باید توسط تکنسین با قطعه جدید جایگزین شود.

انسداد مسیر خروجی دود از پکیج

وجود هرگونه خاک و نخاله احتمالی در مسیر دودکش باعث می شود تا محصولات احتراق نتوانند از پکیج خارج شوند و درنهایت موجب خاموشی پکیج می شود. برای جلوگیری از گرفتگی مسیر خروج دود، حتما سالی یکبار مسیر لوله را بررسی کنید تا هر گونه گرفتگی و انسداد را رفع کنید. انسداد دودکش، گاز مونواکسیدکربن حاصل از سوختن شعله را به داخل ونتوری پس می زند و به خاموش شدن پکیج می انجامد.

خراب بودن سنسور NTC پکیج

یکی از  دلایل خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور خراب بودن سنسور NTC است. سنسور NTC از حساس ترین قطعات پکیج است. وظیفه این سنسور تشخیص دادن دما و اعلام آن به برد پکیج است. این قطعه از بالا رفتن بیش از حد دما در مدار گرمایشی پکیج جلوگیری می کند. اگر به هر دلیلی این سنسور خراب شود منجر به تشخیص نادرست دما می شود و به همین دلیل باعث خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور خواهد شد.

کمبود اکسیژن کافی از دلایل خاموشی پکیج ایران رادیاتور

برای سوختن کامل شعله حتما باید اکسیژن کافی در دسترس باشد در غیر این صورت ترکیب سوخت و اکسیژن به هم میخورد و به دلیل عدم وجود هوای کافی، شعله پکیج خاموش می شود. پکیج هایی که در مکان های نامناسب نصب می شوند برای مثال در آشپزخانه که محیط بسته ای دارد اکسیژن کافی برای سوختن نخواهند داشت و در نهایت بعد از مدتی کارکرد خاموش و روشن می شوند. برای اینکه این مشکل را حل کنید دریچه های تامین هوای پکیج را باز کنید و در آن قسمت منزل دریچه تامین اکسیژن تعبیه کنید.

خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور

معیوب شدن پرشر سوئیچ هوا یا فن در پکیج

از جمله قطعات تشکیل دهنده پرشر سوئیچ هوا عبارتند از : لاستیک دیافراگم ،پیچ تنظیم کننده ، سوییچ قطع و وصل ، لوله های فشار دهش و مکش ، پیستون قطع و وصل و فنر تنظیم. اگر هر یک از این قطعات خراب شوند و یا پیچ تنظیم فشار تنظیم نباشد باعث خاموش و روشن شدن مداوم و پی در پی پکیج می شود. همچنین اگر لوله های فشار دهش و مکش در پرشر سوئیچ کیپ شوند پکیج به درستی کار نمی کند. یکی دیگر از دلایل خوب کار نکردن این قطعه شل بودن یا خراب شدن سوکت های برق متصل شده به پرشر هوا است.  وجود هوا در مدار گرمایش پکیج از دلایل خاموش و روشن شدن پکیج است. یکی از کار هایی که حدلاقل سالی یک بار حتما باید انجام دهید هواگیری پکیج است. یکی از دلایل مهم و عمده روشن و خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور وجود هوا در تاسیسات پکیج است. هوای وارد شده در مدار گرمایش باید فورا تخلیه شود تا پکیج کار خود را به درستی انجام دهد. در این هنگام هوا به جای آب در مدار گرمایش و رادیاتورها وارد می شود و آب به درستی در دسترس پکیج قرار نمی گیرد. در نتیجه فشار بار دستگاه پایین می آید و پکیج مدام خاموش و روشن می شود. برای آشنایی با هواگیری پکیج و رادیاتورها می توانید مقاله هواگیری پکیج ایران رادیاتور ما را مطالعه کنید.

رسوب داشتن مبدل ثانویه

از دیگر دلایل خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور رسوب گرفتن مبدل ثانویه است که باعث جوش آوردن پکیج و عدم گردش صحیح آب می شود. مبدل ثانویه که وظیفه آن تبدیل حرارت آب گرم شده در مبدل اصلی به آب مصرفی است به همین دلیل مبدل آب به آب نیز به آن گفته می شود. مبدل ثانویه دارای دو قسمت است که یکی سمت آب سیستم گرم شده قرار دارد و دیگری سمت آب مصرفی سرد است. بین این دو قسمت لایه ای از ورق نازک قرار دارد تا بازدهی را بالا ببرد. اگر در مبدل ثانویه و در قسمت آب مصرفی رسوب ایجاد شود فشار آب گرم پایین خواهد آمد. همچنین اگر در قسمت آب سیستم رسوب صورت گیرد، مدار گردش آب بسته می شود و عملکرد پمپ مختل می شود و آب به طور صحیح گردش نمی کند و در حالت روشن بودن شعله، دمای مبدل بسیار بالا می رود. به همین دلیل ترموستات برای جلوگیری از آسیب دیدن مبدل برای لحظاتی شعله را قطع می کند این اتفاق به طور متوالی هنگام باز بودن آب مصرفی تکرار می شود و منجر به خاموش و روشن شدن پکیج می شود. رفع این مشکل تنها با رسوب زدایی مبدل ثانویه اتفاق می افتد.

خراب شدن برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور

طبیعی است زمانی که بیش از اندازه از پکیج استفاده می شود باعث مستهلک شدن برد پکیج و باد کردن آن خواهد شد. برد الکترونیکی پکیج در واقع مغز کامپیوتری در پکیج است که با ارسال فرمان‌ به سایر قطعات از طریق اتصالات الکتریکی، نقش مهمی در عملکرد درست پکیج دارد. به همین دلیل زمانی که خازن های موجود در برد می سوزد و یا برد خراب می شود فرمان های اشتباهی به پکیج منتقل می شود و دستگاه مدام خاموش و روشن می شود. در این مواقع بهتر است برد پکیج تعویض شود و از تعمیر آن خودداری کنید زیرا مشکل حل نخواهد شد.

افت فشار یا قطعی گاز ساختمان

گاهی اوقات دلایل پیچیده و فنی برای خاموش و روشن شدن مکرر پکیج وجود ندارد و علت ساده ای مانند افت فشار گاز ساختمان باعث بوجود آمدن این مشکل شده   است.زمانی که فشار گاز کم است شعله به صورت ضعیف شکل می گیرد بنابراین هنگام روبرو شدن با این مشکل در مرحله اول گاز را چک کنید.

خاموش و روشن شدن پکیج ایران رادیاتور

خرابی موتور سیرکولاتور از دلایل خاموش و روشن شدن پکیج

موتور سیرکولاتور آب را از داخل لوله ها به سمت خود می کشد و به طرف لوله های مخصوص برای گرم شدن می فرستد. اگر موتور خراب شود سرعت پمپاژ آب کم می شود در نتیجه به اندازه کافی آب به پکیج وارد نمی شود و زمانی که داخل پکیج آب به مقدار کافی نباشد فشار بار دستگاه از مقدار استاندارد پایین می آید و پکیج ناچار به خاموشی می شود تا آب به حد نصاب برسد.

خرابی جرقه‌زن پکیج

یکی از قطعات پکیج که در صورت خراب بودن باعث خاموش شدن پکیج می شود قطعه جرقه زن است. زمانی که این قطعه خراب باشد، به درستی جرقه زده نمی شود و یون شعله را به خوبی حس نمی کند. از جمله عواملی که منجر به خرابی این قطعه می شود ترک خوردگی یون، زنگ زدگی، خرابی ترانس جرقه زن می باشد.

تجهیزشوفاژ آماده ارائه سرویس دوره ای پکیج دیواری

تجهیزشوفاژ نمایندگی ایران رادیاتور در تهران را دارا است. در صورتی که با مطالعه مقاله فوق مشکل شما برطرف نشد میتوانید روی کارشناسان ما حساب کنید. تجهیزشوفاژ آماده ارائه خدمات تعویض، نصب، تعمیر و سرویس دوره ای محصولات ایران رادیاتور در تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راههای ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *