پکیج

هواگیری پکیج ایران رادیاتور چگونه انجام می شود؟صفر تا صد نکاتی که باید بدانید

پکیج ها نسل جدید دستگاه های گرمایشی هستند که در هنگام فصول سرد سال برای گرم نگه داشتن خانه از آنها استفاده می شود. از پکیج برای گرم کردن آب مصرفی و گرمایش رادیاتورها نیز استفاده می شود. پکیج نسبت به وسایل گرمایشی دیگر مثل بخاری و شومینه مصرف سوخت پایینی دارد و هوای منزل را سنگین نمی کند. پکیج ایران رادیاتور با بیش از 40 سال سابقه، نامی آشنا در ایران است و با داشتن راندمان و کیفیت بالا حرف اول را در ایران می زند. بنابراین اگر پکیج‌های گرمایشی شرکت ایران رادیاتور را نصب کرده اید، یکی از کارهایی که با شروع فصل سرما باید انجام دهید هواگیری پکیج ایران رادیاتور خواهد بود. از موثر ترین کارها به منظور استفاده بهینه از این دستگاه و حفظ کیفیت آن در گرم کردن خانه ، هواگیری پکیج ایران رادیاتور است. در هنگام راه اندازی یا سرویس و تعمیر دستگاه، برای بهبود عملکرد پکیج، هواگیری الزامی است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد هواگیری پکیج ایران رادیاتور صحبت کنیم و آموزش های لازم را بدهیم تا به راحتی بتوانید هنگام خراب شدن پکیج، مشکل را حل کنید.

منظور از هواگیری پکیج چیست؟

اصطلاح هواگیری پکیج به این معنی است که هوای اضافی موجود در دستگاه خارج می شود. انجام هواگیری از خراب شدن پکیج و هزینه های بالای تعمیر جلوگیری می کند. اگر در پکیج هوا وجود داشته باشد عملکرد پکیج دچار اختلال شده و بازدهی آن کاهش پیدا می کند. از مزایای انجام هواگیری پکیج ایران رادیاتور تولید گرمای کافی در فصول سرد سال است ، همچنین خطر نشت آب از رادیاتور ها را کاهش می دهد و هزینه گاز مصرفی را پایین می آورد. هواگیری پکیج ایران رادیاتور همچنین باعث افزایش عمر مناسب قطعات آن می شود.

نشانه های نیاز به هواگیری پکیج و رادیاتورها

یکی از نشانه های نیاز به هواگیری پکیج ایران رادیاتور سرد و گرم شدن آب خروجی از پکیج است. همچنین اگر متوجه شدید آب خروجی پکیج نمی تواند آب مصرفی را در حمام و غیره گرم کند نیاز به هواگیری دارد. یکی دیگر از این نشانه ها، حرارت خارج شده از شوفاژ است که گرم و سرد می شود یا ممکن است کلا سرد باشد. اگر هوا داخل رادیاتورها محبوس شود حرکت آب داخل آن به خوبی صورت نمی گیرد و نیمی از رادیاتور گرم و نیمی دیگر سرد خواهد بود. علاوه بر آن زیاد صدا دادن پکیج و رادیاتور ها خود نشانی از وجود هوا است که باید خارج شود. برای جلوگیری از بروز مشکل و افزایش راندمان پکیج معمولا هواگیری را سالی یکبار و در ابتدای فصل سرد زمستان انجام می دهند زیرا اوج کار دستگاه پکیج در فصل زمستان بوده و در صورت عدم سرویس دستگاه با مشکلات ذکر شده مواجه خواهد شد.

هواگیری رادیاتورهای پکیج ایران رادیاتور

علاوه بر اهمیت هواگیری پکیج ایران رادیاتور، هواگیری رادیاتورها نیز مهم است. برای هواگیری رادیاتور پیچ بالای رادیاتور را با انبردست باز کنید تا هوای داخل آن خارج شود. بعد از خارج شدن هوای داخل رادیاتور مقداری آب از آن خارج می شود بنابراین ظرفی زیر آن قرار دهید تا آب به داخل آن ریخته شود. توجه داشته باشید که پیچ را کامل باز نکنید زیرا آب زیادی از شوفاژ خارج می شود. در آخر بعد از هواگیری پیچ را سفت ببندید. این کار را برای تمام رادیاتورهای خانه انجام دهید. بعد از اتمام هواگیری رادیاتورها، فشار پکیج را چک کنید که حتما بین عدد 1 تا 1.5 باشد. در صورت تغییر این فشار، دوباره آن را تنظیم کنید.

هواگیری رادیاتور هواگیری پکیج ایران رادیاتور چگونه انجام می شود؟

روش دیگر برای هواگیری پکیج ایران رادیاتور به این صورت است که در ابتدا برای اینکه دستگاه و پمپ کار کند شیر آب گرم را باز نگه دارید و سپس پیچ هواگیری یا همان شیر هوا گیری پکیج ایران رادیاتور را باز کنید تا هوا خارج شود. خروج هوا همراه حباب با صدا صورت می گیرد کمی صبر کنید تا صدا قطع شود. مراقب آب داغ خارج شده از دستگاه باشید و برای جلوگیری از پاشیدن آب از دستمال و سطل استفاده کنید. در نهایت پیج را در جهت عقربه های ساعت سفت ببندید و فشار دستگاه را بین 1 تا 1.5 تنظیم کنید.

مزایای هواگیری پکیج ایران رادیاتور

  • هواگیری باعث ایمنی بالای پکیج ایران رادیاتور می شود.
  • باعث ایجاد هوای یکنواخت در کل ساختمان می شود.
  • هواگیری به موقع هزینه های تعمیر پکیج را پایین می آورد.
  • هواگیری از نشت آب رادیاتورها جلوگیری می کند.
  • آب حمام هنگام استحکام با هواگیری سرد نمی شود.
  • هواگیری پکیج ایران رادیاتور موجب کاهش گاز مصرفی دستگاه و عمر طولانی آن می شود.

چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را بالا ببریم؟

ممکن است گاهی فشار پکیج دیواری کمتر از 1.5 بار نشان داده شود به همین منظور برای بالا بردن فشار دستگاه یک شیر کوچک آبی رنگی که در زیر پکیج تعبیه شده است را باز کنید و به فشارسنج نگاه کنید و زمانی که روی عدد 1.5 رسید آن را ببندید.گاهی اوقات مشاهده می کنید که پکیج خاموش شده است و عقربه فشار پکیج زیر یک قرار گرفته است، همین امر باعث از کار افتادن پکیج می شود. شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور زیر پکیج قرار دارد و برای دیدن آن باید کاملا خم شوید. شیر کوچک با ولوم گرد را خواهید دید که به رنگ آبی یا مشکی هستند. برای تنظیم فشار دستگاه شیر باید در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده شود تا عقربه فشار بار روی خط 1.5 قرار گیرد سپس شیر را کامل ببندید و از بسته شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

هواگیری پکیج ایران رادیاتورچگونه فشار پکیج را پایین بیاوریم؟

در صورتی که فشار پکیج ایران رادیاتور بالا باشد و عقربه آن بالای 1.5 قرار گیرد برای قرار گرفتن فشار در حالت نرمال باید هواگیری رادیاتور شوفاژ را انجام دهید. برای این منظور از رادیاتور حمام که به حوله خشک کن معروف است کمک بگیرید و هواگیری این رادیاتور را انجام دهید. پیچ این رادیاتور را باز کنید تا هوا و آب خارج شود و فشار دستگاه در حالت نرمال و روی عدد 1.5 قرار گیرد. سپس پیچ رادیاتور حمام را سفت کنید.

روش دوم برای پایین آوردن فشار پکیج به این صورت است که ورودی آب سرد به دستگاه را ببندید و شیر پرکن پکیج را باز کنید. سپس یکی از شیرهای آبگرم ساختمان را باز کنید، با این روش آب دستگاه خالی می شود و فشار بار به آهستگی پایین می آید و زمانی که روی عدد 1.5 قرار گرفت شیر پرکن را بسته و آب سرد ورودی را باز نمایید.

آیا هواگیری پکیج تنها مربوط به پمپ است؟

هواگیری پکیج ایران رادیاتور تنها با خارج کردن هوای پمپ کامل نمی شود به همین منظور برای کامل شدن سیکل هواگیری پکیج، رادیاتورها نیز باید هواگیری شوند تا بازدهی دستگاه افزایش یابد. هواگیری سالیانه پکیج و رادیاتورها به بهبود گرمایش ساختمان در فصل سرد زمستان می شود. اگر رادیاتورها هواگیری نشوند هوای موجود در شوفاژ ها باعث عدم یکنواختی گرما می شود. و هوای موجود در رادیاتور مانع گرم شدن کامل آن شده و ممکن است قسمتی از رادیاتور گرم و قسمتی دیگر سرد باشد.

هواگیری پکیج ایران رادیاتورشیر خودکار هواگیر پکیج چیست؟

شیر هواگیری خودکار یا اتوونت که در ساختمان پکیج ایران رادیاتور قرار دارد وظیفه خارج کردن هوا از مدار گرمایشی را بر عهده دارد. هنگامی که حجم هوا داخل پکیج بالا می رود شناور موجود در این شیر به دلیل سنگینی که نسبت به هوا دارد پایین می رود و منجر به باز شدن سوپاپ خروج هوا شده و در نهایت هوا تخلیه می شود. با تخلیه هوا سطح آب بالا می آید و شناور بالا می رود و منجر به بسته شدن سوپاپ خروج هوا می شود.

اطمینان از سلامت قطعات پکیج

علاوه بر هواگیری پکیج باید از سلامت قطعات اطمینان حاصل شود. در فصول سرد و غالبا زمانی که هواگیری انجام می شود دستگاه روی حالت زمستان تنظیم است یعنی نشانه گر روی علامت رادیاتور قرار دارد. اقداماتی که باید صورت بگیرید این است که از سلامتی کارکرد درجه مانومتر اطمینان حاصل شود. از درست کار کردن و به گردش در آوردن آب توسط پمپ دستگاه مطمئن شویم. شیر برقی چک شود که وظیفه خود را به درستی انجام می دهد و در مرحله آخر شلنک های رفت و برگشت آب باز باشد. هر چند شاید خود شما نتوانید از صحت عملکرد این قطعات مطمئن شوید اما جای نگرانی نیست. ما نمایندگی معتبر ایران رادیاتور در تهران هستیم و در صورت نیاز به خدمات تعمیر و نگه داری پکیج ایران رادیاتور میتوانید روی ما حساب کنید. کافی است با شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

در صورتی که خودتان قصد انجام هواگیری دستگاه پکیج را دارید لازم است قبل از دست‌به‌کار شدن، دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید. زیرا محل قرارگیری پیچ هواگیری پکیج های ایران رادیاتور در مدل های مختلف با هم متفاوت است. اگر آشنایی با سیستم پکیج های دیواری ایران رادیاتور ندارید می توانید هواگیری دستگاه پکیج ایران رادیاتور را به یک سرویسکار باتجربه بسپارید. دقت کنید هنگام باز کردن پیج دستگاه برای هواگیری ممکن است آب با فشار زیاد از آن خارج شود برای این منظور دستمالی روی آن بگیرید تا آب خروجی را جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *