پکیج

بهترین محل نصب پکیج دیواری کجاست؟ + طبق مقررات ملی ساختمان

امروزه استفاده از پکیج دیواری در خانه ها بسیار رواج پیدا کرده است. پکیج دیواری در واقع تامین کننده آب گرم لوله کشی و آب گرم تجهیزات گرمایشی همچون شوفاژ است. استفاده از پکیج دیواری مشکلاتی از قبیل مصرف زیاد انرژی و سرد بودن آب را حل کرده است. اما در این بین سوال مهمی که مطرح است این است که بهترین محل نصب پکیج دیواری کجاست؟ سایت تجهیز شوفاژ نمایندگی فروش، نصب و خدمات پس از فروش اسپلیت و پکیج دیواری ایران رادیاتور قصد دارد با ارائه این مقاله به این دسته از سوالات پاسخ دهد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم نصب پکیج دیواری طبق مقررات ملی ساختمان

طبق مقررات ملی ساختمان بهترین محل نصب پکیج دیواری دارای یک سری ویژگی ها و مشخصات است که هنگام نصب پکیج دیواری حتما باید این نکات و ضوابط رعایت شود. رعایت این مقررات موجب حفظ ایمنی افراد خانه و همچنین افزایش طول عمر و بازدهی پکیج دیواری می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر این مقررات خواهیم پرداخت.

> اگر پکیج دیواری قرار است در آشپزخانه نصب شود حتما دقت کنید که پکیج دیواری فاصله ای مناسب و استاندارد از دیوار و کابین های اطراف خود داشته باشد. فاصله ایده آل پکیج دیواری با دیوار های اطراف خود حداقل 1 متر و با کابینت های مجاور حداقل 15 سانتی متر است.

> محل نصب پکیج دیواری نباید نزدیکی زیادی با یخچال داشته باشد. بهترین محل نصب پکیج دیواری جایی است که حداقل 1 متر با یخچال فاصله داشته باشد.

> محل نصب پکیج دیواری باید دارای دودکشی مجزا باشد. همچنین دریچه دود کش نیز باید فاصله ای 30 سانتی متری از کلاهک پکیج دیواری داشته باشد.

> پکیج دیواری همان طور که از نامش پیدا است بر روی دیوار نصب می شود. بنابراین بهترین محل نصب پکیج دیواری این است که از سطح زمین حدود 100 الی 200 سانتی متر فاصله داشته باشد.

> بهترین محل نصب پکیج دیواری جایی است که دسترسی آسانی برای تعمیر و مدیریت پکیج را در اختیار کاربر قرار دهد.

> پکیج دیواری باید در محلی نصب شود که دارای سیستم لوله کشی گاز، آب و سیم کشی برق باشد.

> محل نصب پکیج دیواری باید حداقل 8 متر مربع باشد.

> پکیج دیواری نباید در فضای کاملا باز همچون حیاط نصب شود. زیرا در اثر تابش نور خورشید، سرما، برف و باران دچار خرابی می شود.

> محل نصب پکیج دیواری نباید به طور کامل درزبندی شده باشد. وجود مسیر ورود و خروج هوا در محل الزامی است.

بهترین محل نصب پکیج دیواری کجاست؟

انتخاب محل صحیح پکیج دیواری مهم است و باید برای محل نصب از یک فرد کاربلد مشاوره گرفت. مکان هایی که غالبا پکیج نصب میشود عبارتند از:

نصب پکیج دیواری در آشپزخانه

به طور کلی پکیج دیواری در آشپز خانه نصب می شود. طبق مقررات ملی ساختمان نیز آشپزخانه بهترین محل نصب پکیج دیواری است. البته نصب پکیج دیواری در آشپزخانه نیز ملزم به رعایت اصول و مقررات گفته شده است. اما در کل فضای آشپز خانه برای نصب پکیج دیواری مناسب تر است. آشپزخانه دارای انشعابات گاز و آب و برق است. همچنین فضای آشپز خانه کاملا در دسترس است و در صورت تعمیر و چک کردن به راحتی می توان به پکیج دیواری دسترسی داشت. اصولا محل نصب پکیج دیواری در آشپز خانه داخل یک کابینت مخصوص است. از آن جا که محل نصب پکیج دیواری نباید مرطوب و نورپذیری بالایی داشته باشد پس آشپز خانه بهترین محل نصب پکیج دیواری است. البته متراژ آشپز خانه نیز برای نصب پکیج دیواری اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی به ازای هر یک کیلووات باید یک متر مربع فضا در دسترس داشته باشید. اگر فضای آشپز خانه شما برای نصب پکیج دیواری کوچک است توصیه ما به شما این است که از نصب پکیج دیواری در آشپز خانه خودداری کنید.

نصب پکیج دیواری در آشپز خانهنصب پکیج دیواری در بالکن

طیق مقررات ملی ساختمان نصب پکیج دیواری در بالکن و تراس به دلیل باز بودن کامل فضا توصیه نمی شود. نصب پکیج دیواری در فضایی مانند تراس و بالکن موجب بروز مشکلاتی از این قبیل خواهد شد:

> محیط تراس و بالکن بسیار نورگیر است و در اثر تابش شدید نور آفتاب آسیب جدی به پکیج دیواری وارد می کند. همچنین قرار گرفتن پکیج دیواری در سرما و برف و باران نیز موجب کاهش چشمگیر طول عمر و دوام پکیج دیواری می شود.

> یکی از مقررات و ضوابط نصب پکیج دیواری وجود حداقل 60 متر فضا است. اگر فضای کلی خانه شما از 60 متر کمتر باشد در این صورت نصب پکیج دیواری در بالکن مانعی ندارد. به شرطی که با رعایت کامل اصول و مقررات نصب پکیج دیواری انجام شود.

> برای نصب پکیج دیواری در بالکن حتما پکیج دیواری را درون یک کابین قرار دهید. یا سقف تراس را پوشش دهید.

> اگر پکیج دیواری را درون یک محفظه یا کابین قرار می دهید به این نکته توجه کنید که مجهز به مسیری برای عبور هوا باشد و به طور کامل بسته نباشد.

> محل نصب پکیج دیواری در بالکن باید دارای دودکش مناسب باشد.

اگر نکات گفته شده  برای نصب پکیج دیواری در بالکن رعایت شود می توان گفت که بالکن و یا تراس بعد از آشپزخانه بهترین محل نصب پکیج دیواری است.

نصب پکیج دیواری در دستشویی

دستشویی فضایی بسته و مرطوب است و فضای کافی برای نصب پکیج دیواری را ندارد. به همین جهت نصب پکیج دیواری در دستشویی طبق مقررات ملی ساختمان ممنوع است. زیرا با اشغال فضای زیادی از دستشویی ممکن است برای جان افرد خانه خطر افرین باشد. همچنین نصب پکیج دیواری در دستشویی به علت بسته بودن محیط دستشویی موجب بروز مشکلات جدی همچون مسمومیت و گاز گرفتگی می شود. اما در هر صورت اگر مجبور به نصب پکیج دیواری در دستشویی شدید تنها با رعایت شرایط و ضوابط زیر اجازه خواهید داشت تا فرایند نصب پکیچ دیواری در دستشویی را تکمیل کنید.

> حتما در دستشویی هوا کش یا پنجره ای کوچک برای ورود و خروج هوا و اکسیژن به داخل دستشویی قرار دهید.

> اگر دستشویی و حمام خانه شما در محیطی مشترک ساخته شده است به هیچ عنوان در این محل نصب پکیج دیواری را انجام ندهید.

> فضای دستشویی شما باید به حدی باشد که نصب پکیج دیواری فضای زیادی را در دستشویی اشغال نکند.

با تمام این تفاسیر توصیه ما به شما این است که تا حد امکان از نصب پکیج دیواری در دستشویی خودداری کنید.

مکان های ممنوع برای نصب پکیج دیواری

طبق مقررات ملی ساختمان نصب پکیج دیواری در مکان های زیر به شدت ممنوع شده است.

> به هیچ عنوان پکیج دیواری را بالای لباس شویی یا گاز نصب نکنید. به طور کلی نباید پکیج دیواری در محلی که گرما و رطوبت بیش از حد دارد نصب شود. این کار تهدید بزرگی برای جان و اموال افراد خانه است.

> همانطور که اول مقاله اشاره شد محل نصب پکیج دیواری باید فاصله ای مناسب ( 100 سانتی متر) از یخچال فریزر داشته باشد. پس نصب پکیج دیواری در نزدیکی یخچال فریزر اکیدا رد شده است.

> بدترین محل نصب پکیج دیواری جایی است که به طور کامل عایق هوا شده است. چنین مکانی هیچ روزنه ای برای ورود اکسیژن ندارد و این برای نصب پکیج دیواری کاملا غیر استاندارد است.

> مکان های مرطوب، گرم، سرد و مکانی که در معرض مستقیم بارش باران و برف است برای نصب پکیج دیواری مناسب نیست.

> پارکینگ و انباری برای نصب پکیج دیواری توصیه نمی شوند. زیرا هم دسترسی آسان به پکیج را در اختیار کاربر قرار نمی دهند و هم فضایی بسته و خفه دارند.

> نصب پکیج دیواری در خانه ای با متراژ کم تر از 60 متر مربع ممنوع است. زیرا پکیج دیواری برای کارکرد خود نیاز به اکسیژن دارد و در صورت کوچک بودن فضا و کمبود اکسیژن کارکرد پکیج دیواری مختل شده و شروع به تولید کربن دی اکسید می کند. این مورد موجب می شود تا احتراق پکیج دیواری دچار مشکل شود. البته امروزه خانه های بسیاری با متراژ کمی ساخته می شوند. پس به منظور حل مشکل نصب پکیج دیواری در چنین خانه هایی باید از دودکش دوجداره استفاده کرد. به این شکل که دود های حاصل از گاز های احتراق پکیج دیواری توسط دودکش دوجداره از اطراف پکیج دیواری دور می شود و هوای تازه به بیرون از خانه منتقل می شود. به این ترتیب پکیج دیواری توسط دودکش دوجداره اکسیژن مورد نیاز خود را تامین خواهد کرد.

بهترین محل نصب پکیج دیواری مشاوره محل نصب پکیج با تجهیزشوفاژ

پکیج دیواری وسیله ای کاربردی برای تامین آب گرم در خانه محسوب می شود. همچنین برای کارکرد بهتر این محصول باید بهترین محل نصب پکیج دیواری را پیدا کرده و با رعایت کامل مقررات ملی ساختمان فرایند نصب را انجام دهید. مهارت کافی در نصب پکیج دیواری مسئله ای بسیار حائز اهمیت است. چرا که در صورتی که شخص مورد نظر مهارت و اطلاعات لازم را برای نصب پکیج دیواری نداشته باشد مشکلات بسیاری همچون خرابی، اختلال در کارایی پکیج دیواری و حتی مسمومیت را به بار می آورد. پس حتما برای نصب پکیج دیواری خود از تکنسین های نصب حرفه ای کمک بخواهید.

فروشگاه تجهیز شوفاژ نماینده فروش محصولات با کیفیت ایران رادیاتور است و با ارائه خدمات پس از فروش و اعزام مجرب ترین کادر نصب به محل مورد نظر شما، تمام تلاش خود را در راستای جلب رضایت و اعتماد شما عزیران انجام می دهد.

شما می توانید برای ثبت سفارش خرید پکیج دیواری ایران رادیاتور از طریق سایت تجهیز شوفاژ اقدام کنید تا کارشناسان ما راهنمایی و مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیران قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *