پکیج

تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟کدام بهتر است که بخریم؟

تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟ کدام بهتر است که بخریم؟

پکیج یکی از اصلی ترین سیستم گرمایشی منازل و مراکز مختلف به شمار می رود و استفاده از آن در چند سال اخیر افزایش یافته است. مصرف بالا و استقبال گسترده از این محصول موجب شده تا انواع مختلفی از پکیج همچون پکیج دیواری و زمینی به تولید برسد. وجود انواع مختلف این محصول موجب شده است تا خریداران کمی دچار سردرگمی شوند و دغدغه یا سوال اصلی آنها هنگام خرید این باشد که تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟ کدام بهتر است؟ دیواری بخریم یا زمینی؟ پاسخ به این قبیل از سوالات باید کاملا دقیق باشد تا افراد پس از دریافت جوابی درست، بتوانند خریدی مناسب و مطمئن را تجربه نمایند. از این رو در این مقاله از تجهیز شوفاژ می خواهیم تا به صورت کاملا تخصصی به بررسی تفاوت های میان پکیج دیواری و زمینی پرداخته و راهنمای خرید صحیح هر یک از آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس حتما تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

پکیج چیست؟

قبل از خرید هر محصول شما باید ابتدا در مورد مشخصات و نحوه عملکرد آن محصول اطلاعات کاملی داشته باشید و سپس با توجه به نیاز و سلیقه خود اقدام به انتخاب انواع مختلف آن نمایید. این اصل در خصوص خرید پکیج نیز صدق می کند و ما نیز قصد داریم تا در وهله اول به معرفی کلی پکیج، مشخصات و نحوه عملکرد آن بپردازیم.

در واقع پکیج، هم کار گرم کردن آب لوله کشی محیط را انجام می دهد و هم وظیفه گرم نگه داشتن دمای فضا در فصول سال را بر عهده دارد. از این رو می توان گفت که پکیج به عنوان اصلی ترین سیستم گرمایشی محیط در نظر گرفته می شود و با وجود پکیج، دیگر نیازی به آبگرمکن و بخاری های گازی و برقی نخواهد بود. نحوه کارکرد پکیج نیز به صورت است که هنگام باز شدن آب سرد و جریان یافتن آب در لوله ها، سنسور هایی که در پکیج تعبیه شده اند جریان آب را تشخیص داده و با آزاد کردن گاز، جرقه ای ایجاد می کنند و مشعل پکیج روشن می شود. به این ترتیب، آب جاری در لوله ها توسط مشعل پکیج و حرارت آن شروع به گرم شدن می کند.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟ کدام بهتر است که بخریم؟انواع پکیج و مشخصات آن ها

با توجه به ساختار متفاوت خانه ها از یکدیگر، پکیج ها نیز در انواع مختلفی تولید شده اند تا قابل استفاده در هر محیطی باشند. پکیج دیواری و زمینی دو مورد از اصلی ترین انواع پکیج هستند که مصرف بالایی داشته و در اکثر خانه ها یکی از این دو پکیج به چشم می خورد. برای اینکه بهتر بدانید تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟ باید هر کدام از آنها را به تنهایی مورد بررسی قرار داده و سپس آن ها را با هم مقایسه کنید تا متوجه تفاوت های میان این دو محصول شوید. در ادامه به بررسی دقیق تر انواع پکیج و مشخصات آن ها خواهیم پرداخت.

پکیج دیواری

پکیج دیواری همانطور که از نامش پیدا است بر روی دیوار نصب می شود. بهترین محل برای نصب پکیج دیواری در آشپزخانه و تراس یا بالکن است. برای نصب پکیج دیواری از دودکش دو جداره استفاده می شود تا هوا و اکسیژن مورد نیاز این پکیج از فضای آزاد و بیرونی تامین شود. این پکیج یکی از بهترین جایگزین ها برای موتورخانه و آبگرمکن های قدیمی است. به همین دلیل استفاده از پکیج دیواری با استقبال زیادی روبرو است. همچنین فضای مورد نیاز برای نصب و نگهداری پکیج دیواری بسیار ناچیز بوده و می توان گفت این محصول هیچ فضایی را اشغال نمی کند و موجب تنگ و محدود شدن فضای محیط نخواهد شد. از دیگر مزایای این پکیج می توان به نصب و تعمیر آسان آن اشاره نمود. هزینه پرداختی بابت سرویس و تعمیر پکیج دیواری نیز در مقایسه با آبگرمکن های قدیمی و موتورخانه ها بسیار ارزان تر بوده و استفاده از آن موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز خواهد شد. با وجود پکیج دیواری هر واحد به صورت جداگانه و مستقل می تواند این پکیج را در خانه خود نصب و از آن استفاده نماید. ایمنی پکیج دیواری بسیار بالا بوده و ریسک گازگرفتگی و انفجار با این محصول به کمترین حد خود رسیده است. پکیج های دیواری بر خلاف موتورخانه و آبگرمکن ها، هنگام کار کردن هیچ گونه صدایی از خود تولید نمی کند و کاملا بدون صدا و لرزش کار خود را انجام می دهد. البته این محصول با وجود تمام مزایای گفته شده از برخی معایب نیز برخوردار است و شما باید در کنار فواید این محصول از معایب آن هم مطلع شوید تا کاملا آگاهانه تصمیم بگیرید. برخی از این معایب به شرح زیر هستند.

پکیج دیواری>> عمدتا از پکیج دیواری در خانه هایی با متراژ پایین 300 متر استفاده می شود و در صورت استفاده از این پکیج در خانه های بزرگ تر چندان بازدهی خوبی را دریافت نخواهید کرد.

>> مورد بعدی این است که نحوه عملکرد این محصول ارتباط مستقیمی با فشار آب ساختمان دارد و در صورت کم و زیاد شدن فشار آب، عملکرد و کارایی پکیج دیواری نیز دستخوش تغییر قرار خواهد گرفت.

>> پکیج دیواری برای کار کردن نیاز به اکسیژن و هوا دارد و در صورت نصب این پکیج در مکانی سربسته، هوا و اکسیژن موجود در آن محیط کاهش می یابد و این موضوع می تواند خطر آفرین باشد. به همین دلیل شما باید برای نصب پکیج دیواری از دودکش های دوجداره استفاده کنید تا اکسیژن مورد نیاز این محصول از بیرون منزل تامین شود.

پکیج زمینی

اصولا برای خانه هایی با متراژ بالا که دارای دو یا چند حمام و سرویس بهداشتی هستند از پکیج زمینی استفاده می شود. چرا که این پکیج از قدرت بیشتری برخوردار بوده و توانایی گرم کردن آب مصرفی و آب شوفاژ خانه را به تنهایی دارد. همچنین این پکیج از مخزن ذخیره آب برخوردار است و می تواند آب گرم را در مخزن خود نگهداری کند و موجب استفاده بیشتر و آسان تر  آب گرم خواهد شد. پکیج زمینی در دو نوع مشعل دار و بدون مشعل تولید شده و به بازار عرضه می شود. پکیج زمینی مشعل دار برای محیط های کوچکتر مناسب بوده و پکیج زمینی بدون مشعل برای خانه و محیط های بزرگ و متراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این پکیج هم به عنوان آبگرم کن و هم به عنوان سیستم گرمایشی خانه مورد استفاده قرار می گیرد و به علت اندازه بزرگ تر و مخزن ذخیره آبی که دارد، توانایی گرم کردن چند واحد مسکونی به صورت همزمان را نیز خواهد داشت.

پکیج زمینیاز معایب پکیج دیواری نیز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

>> پکیج زمینی از سایز و ابعاد بزرگتری برخوردار است و در سطح زمین همچون کابینت نصب می شود. به همین علت فضای بیشتری را هم اشغال می کند و این مورد را می توان یکی از معایب پکیج زمینی دانست.

>> صدای تولید شده از پکیج زمینی کمی بالا بوده و ممکن است موجب اذیت اهالی خانه شود.

>> این پکیج را نمی توان در بالکن یا تراس نصب نمود. مگر اینکه دارای فن باشد.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟

اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به شما بگوییم که تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست؟ و کدام یکی از این دو پکیج از ارزش خرید بیشتری برخوردار هستند. در ادامه برخی از مهم ترین تفاوت های میان پکیج دیواری و زمینی را خواهید خواند.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی در ظرفیت گرمایی

یکی از عمده ترین تفاوت پکیج دیواری و زمینی در ظرفیت گرمایی آنها است. در واقع پکیج زمینی به دلیل اندازه و ابعاد بزرگ تری که دارد و همچنین به خاطر وجود مخزن آب گرم در این پکیج، ظرفیت گرمایی و قدرت گرم نگه داشتن آن از پکیج دیواری بالاتر بوده و می توان از پکیج زمینی در خانه های بسیار بزرگ استفاده نمود. این در صورتی است که پکیج دیواری به دلیل ابعاد کوچکتر خود تنها برای خانه هایی با متراژ پایین 300 متر قابل استفاده است و توانایی گرم کردن محیط هایی با مساحت بسیار بالا را ندارد.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی در مکان نصب

پکیج دیواری را می توان هم در فضای بسته و هم در فضای باز همچون تراس و بالکن نصب نمود. اما پکیج زمینی تنها در صورت وجود فن، قابلیت نصب در بالکن و تراس را خواهد داشت. در غیر این صورت باید در محیطی سربسته نصب و راه اندازی شود.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی در ابعاد و وزن

ابعاد پکیج زمینی بیشتر از پکیج دیواری است و فضای بیشتری را اشغال می کند. اما پکیج دیواری به دلیل ابعاد کوچکی که دارد کمترین فضا را اشغال کرده و هیچ گونه اختلالی در فضای محیط مورد نظر ایجاد نمی کند. همچنین به دلیل وزن بالای پکیج زمینی نمی توان آن را بر روی دیوار نصب کرد و حتما باید در سطح زمین نصب شود. اما پکیج دیواری سبک وزن بوده و به راحتی بر روی دیوار نصب و راه اندازی می شود.

تفاوت پکیج دیواری و زمینیتفاوت پکیج دیواری و زمینی در هزینه نصب و راه اندازی

یکی دیگر از تفاوت های پکیج دیواری و زمینی در هزینه نصب آن ها است. نصب، راه اندازی و سرویس پکیج دیواری با هزینه بسیار کمتری در مقایسه با پکیج زمینی انجام می شود.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی در قیمت

قیمت پکیج زمینی به دلیل ابعاد و وزن بالای خود و ظرفیت گرمای بالا تر آن، مسلماً گران تر خواهد بود. اما پکیج دیواری با توجه به کیفیت و عملکرد بسیار خوبی که دارد از قیمت مناسبی هم برخوردار است.

پکیج زمینی بهتر است یا دیواری؟

در مطالب بالا به طور کلی و کاملا دقیق در خصوص مشخصات پکیج دیواری و زمینی و تفاوت های میان آنها توضیحاتی ارائه شده است. با این حال اگر همچنان نمی دانید که پکیج زمینی بهتر یا دیواری؟ باید به شما بگوییم که هر دو پکیج دیواری و زمینی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود، متراژ مورد نظر، هدف اصلی استفاده از پکیج و در نهایت با توجه به بودجه ای که در دسترس دارید اقدام به خرید پکیج زمینی یا دیواری نمایید. برای مثال؛ اگر می خواهید که از یک سیستم گرمایشی برای ساختمان خود استفاده کنید یا دارای خانه ای با متراژ بالای 300 متر هستید در این شرایط بهترین گزینه برای شما پکیج زمینی خواهد بود. چرا که پکیج دیواری با توجه به ظرفیت خود بازدهی خوبی برای شما نخواهد داشت و خرید آن توصیه نمی شود. اما اگر خانه ای نسبتا کوچک تر دارید و می خواهید که به طور جداگانه برای خانه خود از پکیج استفاده کنید، حتما به شما توصیه می کنیم که پکیج دیواری را انتخاب کنید. به این ترتیب شما علاوه بر دریافت بیشترین بازدهی از این پکیج، هزینه کمتری را هم پرداخت خواهید کرد و فضای کمی را هم در اختیار پکیج دیواری قرار خواهید داد. با این حساب اگر شما دقیقا با توجه به نیاز خود خرید کنید، صد در صد بهترین خرید را تجربه خواهید کرد. تنها باید محصولی مناسب را برای محیطی مناسب انتخاب کنید.

پکیج دیواری یا زمینی؟کدام را بخرم؟

در این مقاله از تجهیز شوفاژ سعی کردیم که به سوالات شما پاسخ درستی داده و به شما بگوییم که تفاوت پکیج دیواری و زمینی چیست و خرید کدام یک بهتر است؟ البته که این دو پکیج از کارایی فوق العاده ای برخوردار هستند اما اگر می خواهید پکیجی که خریداری می کنید بازدهی طولانی مدتی داشته باشد و دچار خرابی نشود، حتما به سراغ برند های مرغوبی بروید. ایران رادیاتور از معروف ترین و با کیفیت ترین برند های ایرانی است که در زمینه تولید محصولات گرمایشی و سرمایشی فعالیت می کند و تمامی پکیج های تولید شده در این شرکت از بالاترین حد کیفیت برخوردار هستند. تجهیز شوفاژ نمایندگی رسمی فروش محصولات ایران رادیاتور بوده و تمامی خدمات مربوط به این محصولات همچون نصب، راه اندازی، سرویس و تعمیر را به بهترین نحو انجام می دهد. شما می توانید در صورت خرید پکیج دیواری یا زمینی و یا دریافت خدمات با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *