اسپلیت

علت بوی بد کولرگازی چیست؟ بررسی مشکل و نحوه برطرف کردن

بوی بد کولر گازی موضوعی است که خانواده ها حداقل یکباری با آن مواجه شده اند.استفاده از کولر در فصل های گرم سال ضروری و مهم است.در روزهای گرم تابستان وقتی کولر را روشن میکنیم حداقل چهار، پنج ساعت به طور مدام روشن است. در حین استفاده از کولرهای گازی ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که یکی از این مشکلات احساس بوی بد در محیط است. بوی نامطبوع و بد در داخل محیط گردش پیدا میکند و حس ناخوشایندی را به افراد میدهد.تصور کنید در یکی از روزهای گرم سال قصد استفاده از اسپلیت خود را دارید، وقتی اسپلیت خود را  روشن می کنید با بوی بد و نامطبوع  مواجه می شوید که قادر به تحمل کردن آن نیستید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی رفع بوی بد کولر گازی صحبت کنیم. تا حد زیادی خودتان میتوانید از پس این مشکل بر بیاید ولی چنانچه تمایل دارید برای حل این مشکل از تعمیرکاران تجهیز شوفاژ کمک بگیرید، با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

تجهیزشوفاژ نمایندگی فروش، نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی ایران رادیاتور در تهران است.برای خرید کولرگازی ایران رادیاتور و یا در صورت مواجه با مشکل میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

در اکثر مواقع شایع ترین علت پخش بوی بد کولرگازی در محیط، وجود قارچ و کپک در درون کویل خنک کننده دستگاه است که متاسفانه به دلیل سرویس نشدن به موقع ایجاد میشود و باید به صورت دوره ای و منظم نظافت کولر انجام شود.

کولر بوی روغن پخش میکند

تمامی دستگاه های مکانیکی و برقی نیاز به سرویس دوره ای دارند، کولرهای گازی هم برای عملکرد درست و منظم شان روغن کاری می شوند. اما بوی این روغن به هیچ وجه نباید به مشام شما برسد. چنین بویی می تواند نشان از نشت روغن باشد و باید حتما توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.

کولر بوی دود سیگار پخش میکند

در محیط هایی که افراد سیگار، قلیان و … مصرف میکنند بدیهی است که کولر گازی این بوها را بعدا ساطع کند.فیلتر های موجود در کولر این بوها و ذرات را جذب میکنند و به مرور زمان انباشته می شوند و همین فیلتر کثیف، باعث انتشار بوی بد در فضا میشود.فیلتر ها باید به صورت دوره ای توسط سرویسکار تعویض یا تمیز شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

کولر گازی بوی سوختگی بدی می دهد

استشمام بوی بد سوختگی یکی از جدی ترین بوهای نامطبوع پخش شده توسط کولر است که باید به آن دقت بیشتری داشته باشید.این بو می تواند نشان دهنده مشکل جدی در کولر گازی شما باشد.از جمله علت های انتشار این بو گرم شدن بیش از حد موتور کولر، ذوب شدن روکش سیم های کولر، آب شدن قطعات پلاستیکی استفاده شده در دستگاه ، وجود مشکل در فن یا کمپرسور و … باشند.بهترین راه حل پس از استشمام این بو این است که بلافاصله کولر گازی خود را خاموش کنید و با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کند و مشکل را برطرف کند.

بوی بد کولرگازیبوی کپک از کولر گازی در فضا پخش می شود!

یکی از بوهای شایع و رایجی که خانواده ها از آن گله دارند پخش بوی کپک در محیط است. دلیل انتشار این بوی نامطبوع رشد قارچ و کپک به خاطر رطوبت محیط کولرگازی است.با روشن شدن کولر این قارچ ها و کپک ها بوی بد در فضای خانه یا محیط کاری انتشار می دهند که باعث رنجش افراد می شود.شایان ذکر است که بوی بد کپک خطر آنچنانی ندارد اما موجب نارضایتی استفاده کنندگان از کولر میشود و همینطور رطوبت بیش از اندازه در کولر می‌تواند به دلیل ایجاد نشتی باشد که باید بررسی شود.

باز هم سرویس دوره ای آسان ترین راه حل این مسئله است. کولر گازی خود را در برنامه زمانی مشخص سرویس کنید و به سرویسکار نزدیک محل خود بسپارید تا اقدامات لازم انجام شود.

مطالعه مقاله ارزانترین اسپلیت ایران رادیاتور به شما عزیزان پیشنهاد می شود چرا که میتواند در انتخاب صحیح و مقرون به صرفه بسیار موثر باشد.

بوی بد باروت از کولر گازی در محیط منتشر میشود!

یکی دیگر از بوهایی که باید کاملا توجه داشته باشید و برای رفع آن تعجیل داشته باشید، استشمام بوی بد باروت حین استفاده از کولر است.هنگامی که بوی باروت از کولر گازی احساس کردید، باید سریعا آن را خاموش کنید.چرا که به احتمال زیاد فن دستگاه خراب شده است و یا سوختگی در مدار ایجاد شده که باید حتما به تکنسین مجاز اعتماد کنید تا دستگاه شما تعمیر شود.

کولر بوی لاشه‌ حیوانات و حیوان مرده می دهد

در صورت استشمام بوی حیوان مرده یا بوی لاشه از کولر گازی جای نگرانی از خرابی دستگاه نیست.این بود غالبا از محیط اطراف گرفته می شود و به داخل محیط انتقال داده میشود.راه حل خاص و فنی ندارد، شما باید محیط اطراف کولر خود را بررسی کنید و در صورت وجود حیوان مرده یا هر چیز مشکوک دیگری آن را از کنار دستگاه خود دور کنید.

بوی خطرناک استون از کولر گازی

بوی بد مهم دیگری که باید سریعا وارد عمل شوید استشمام بو استون است.نشتی گاز مبرد علت اصلی انتشار بوی استون در محیط است و تنها راه حل آن تماس با سرویسکار مجاز است.توصیه میشود در صورت استشمام این بود خودتان وارد عمل نشوید و به یک تعمیرکار ماهر اعتماد کنید.در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان تجهیز شوفاژ مشاوره رایگان دریافت کنید و از خدمات ما استفاده کنید.

بررسی کولر گازی برای رفع بوی بد

برای رفع بوی بد کولرگازی باید فیلتر کولر گازی تمیز شود.برای این کار میتوانید از  آب داغ، صابون، سفید کننده ها یا سرکه استفاده کنید. تمامی ضدعفونی کننده‌ها و هر محلول تمیزکننده که در دسترس است و در محیط منزل به صورت طبیعی استفاده می شود، گزینه‌های مناسبی هستند.طبیعتا در موارد مهمی که ذکر شد نظیر بوی سوختگی،بوی استون و … باید توسط سرویسکار انجام شود و شخصا وارد عمل نشوید.

بوی بد کولرگازی

پیشگیری از بروز بوی بد در کولر گازی چیست

تمامی بوهای بد منتشر شده از کولر قابل پیشگیری نیستند و  بوی های ناشی از مشکلات فنی و … در صورت بروز باید برطرف شوند.اما برای پیشگیری از انتشار بعضی بوی های نامطبوع در محیط میتوانید از راهنمایی های زیر استفاده کنید.

  • سعی کنید در زمان آشپزی،سیگار کشیدن و یا هر کار دودزایی از کولر گازی فاصله داشته باشید.
  • استفاده از گیاهان طبیعی در محیط میتوانید از ایجاد قارچ و کپک در کولر بکاهد.
  • کولر گازی خود را با برنامه منظمی سرویس کنید.

چرا کولر گازی بوی سوختگی می دهد؟

این بو می تواند نشانه گرم شدن بیش از حد موتور کولر و یا آب شدن روکش سیم های برق این وسیله باشد. پس در اسرع وقت آن را پیگیری کنید.

چرا کولر گازی بوی فاضلاب میدهد؟

بوی بد کولرگازی به مانند فاضلاب و کپک در اثر استفاده نکردن بلند مدت از دستگاه تولید میشود.به عبارت بهتر زمانی اتفاق می افتد که رطوبت، گرد و غبار، کثیفی، چربی، لاشه حیوانات و …  روی اسپیلت شما جمع شود.

آیا بوی های بد کولرگازی خطرناک هستند؟

بعضی از بوها مانند بوی سوختگی می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی در فن یا کمپرسور کولرگازی شما باشد یا علت بوی بد کولر گازی از مشکلاتی نظیر سیم کشی یا خرابی قطعات الکتریکی باشد.یاید در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی شود و  بی توجهی به این امر میتواند باعث خرابی جدی دستگاه و هزینه های اضافی شود.

سرویس دوره ای و شستشوی کولر گازی

در این مقاله از تجهیزشوفاژ با انواع بوی بدی که ممکن است در استفاده از کولر گازی با آن مواجه شوید را بررسی کردیم.کولرگازی،پکیج و تمامی وسایل مورد استفاده در منزل نیاز به سرویس دوره ای و نگهداری صحیح دارند. استفاده از کولر گازی در فصل گرم سال امری حتمی است و این وسیله سرمایشی و گرمایشی ارزشمند بهتر است در ابتدای فصل سرد و حتی فصل گرم سرویس دوره ای شود.انجام این کار باعث افزایش طول عمر دستگاه و جلوگیری از بروز مشکلات جدی می شود.

تعمیرگاه ایران رادیاتور تجهیزشوفاژ نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی ایران رادیاتور در تهران است.در صورت مواجه با مشکل میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *