پکیج, رادیاتور

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

رشد و پیشرفت در تکنولوژی بر تمامی وسایل انسانها برای زندگی تاثیر بسیاری گذاشته است به نحوی که هر روز باید منتظر تغییرات در لوازم مورد نیاز برای زندگی باشیم، سیستم های گرمایشی جزو آن دسته از وسایلی هستند که خیلی سریع تکنولوژی وارد آنها شد.

تبدیل شدن موتورخانه پر سر و صدا و پر مصرف با مخارج بالا که فضای زیادی را اشغال میکرد به یک دستگاه کوچک و بی صدا با مصرف کم و هزینه نگهداری پایین که داخل کابینت آشپزخانه ویا بالکن قابل نصب و بهره برداری است نشانه بارز ورود تکنولوژی به این صنعت میباشد.

به دلیل فشرده سازی قطعات موتورخانه وجمع آوری آنها در یک باکس کوچک که در فضاهای محدود قابل استفاده شود نام پکیج دیواری برای این محصول انتخاب شد. دستگاهی برای گرمایش محیط و تامین آبگرم مصرفی که با ورود خود خیلی زود جای آبگرمکن،بخاری و موتورخانه را گرفت.

پس از مدتی کم کم توسط شرکتهای صنعتی به تولید انبوه رسید. ایران رادیاتور یکی از شرکتهای صنعتی بود که با تولید پکیجهای با کیفیت در 2 نوع زمینی و دیواری توانست در مدت کوتاهی نظر مصرف کننده را به خود جلب کند و تبدیل به یک سیستم گرمایشی پر طرفدار شود، که میتواند در بیشتر ساختمانهای مسکونی و تجاری و اداری جهت تامین گرمایش محیط وتامین آبگرم مصرفی مورد استفاده قرار گیرد.

پکیجهای ایران رادیاتور در مدلهای مختلف به صورت دیواری،زمینی،دیجیتال و آنالوگ تولد شده و به بازا عرضه میشوند. این دستگاه های گرمایشی ممکن است بر اثر استفاده زیاد ویا عدم رسیدگی به موقع دچار مشکلاتی شوند و نتوانند عملکرد مناسبی نسبت به قبل داشته باشند .

ما در این مقاله تجهیز شوفاژ سعی داریم شما را با مشکلات بوجود آمده در پکیجهای ایران رادیاتور بیشتر آشنا کرده وراه کارهایی برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور در اختیارتان قرار دهیم تابا برطرف کردن معایب احتمالی پکیج خود بتوانید کمی در هزینه های زندگی صرفه جویی کنید.

در نظر داشته باشید در صورتی که نتوانستید مشکل پکیج ایران رادیاتور خود را بر طرف کنید سریعا با خدمات پس از فروش ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ) تماس گرفته تا در اسرع وقت جهت اعزام سرویسکار به آدرس شما اقدام نماییم.

پکیج ایران رادیاتور

پکیجهای ایران رادیاتور در 2 نوع دیجیتال و آنالوگ،فن دار و بدون فن تولید میشود که هر 2 مدل مجهز به بردهای هوشمند و تشخیص عیب هستند که در صورت بروز مشکل در دستگاه از طریق برد به صورت ارور نمایش داده میشود .

ما در این مقاله به صورت کامل در مورد ارورهای پکیجهای دیجیتال و آنالوگ ایران رادیاتور و همچنین رفع عیب دستگاه صحبت خواهیم کرد.

برای اطلاع بیشتر از ارورهای دستگاه های ایران رادیاتور مقاله*ارورها وکد خطاهای پکیج ایران رادیاتور*را مطالعه کنید.

عیب یابی پکیجهای آنالوگ و دیجیتال ایران رادیاتور

در مدلهای آنالوگ ایران رادیاتور عیب دستگاه به صورت ارور از طریق شش LED که از 30 تا 80 شماره گذاری شده ودر زمستان درجه حرارت مدار گرمایش رادیاتورها را نشان میدهد اعلام میشود، ولی در دستگاه های دیجیتال به صورت حرف E ویک عدد در جلوی آن بر روی صفحه نمایشگر نشان داده میشود.

ارور 40-30 در دستگاه های آنالوگ و ارورE12-E30-E99 برروی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

علت اصلی چشمک زدن چراغهای 40و30 در دستگاه های آنالوگ و ظاهر شدن ارورE12-E30-E99 برروی صفحه نمایشگر دستگاه های دیجیتال خرابی برد دستگاه است .

در بعضی مواقع با تعمیر و در بیشتر مواقع با تعویض برد میتوانید مشکل را حل کنید، دقت داشته باشید که حتما از قطعات اصلی شرکت ایران رادیاتور استفاده کنید. در صورت نصب توسط سرویسکاران ایران رادیاتور (سرویسکاران تجهیز شوفاژ) و صدور فاکتور،قطعه تعویضی شامل گارانتی میشود.

تجهیز شوفاژ

ارور 70-40 در دستگاه های آنالوگ وارور E1 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

این ارور به خاطر کمبود آب در مدار گرمایش اتفاق می افتد ویکی از رایج ترین ارورهای پکیج ایران رادیاتور محسوب میشود.مقدار آب موجود در سیستم گرمایش و رادیاتورها به وسیله یک مانومتر بر روی پکیج نشان داده میشود که همیشه باید بین 1/5تا2 بار باشد.

دلایل مختلفی از قبیل نشتی در سیستم گرمایش و رادیاتورها،هواگیری رادیاتورها،تخلیه هوا از هواگیر خودکار دستگاه و……باعث افت فشار میشود . در صورت تزریق نشدن آب زمانی که فشار به زیر 0/5 بار برسد پکیج ایران رادیاتور کمبود آب را از طریق یک قطعه بنام پرشر آب حس میکند و خاموش میشود و ارور 70-40 ویاE1 ظاهر میشود.

در چنین مواقعی پس از مشاهده ارور با باز کردن شیر پر کن زیر دستگاه فشار بار پکیج رابه 1/5 بار برسانید و شیر پر کن را ببندید . در انتها با فشار دادن دکمه ریست در دستگاههای آنالوگ ،پکیج ایران رادیاتور را راه اندازی کنید.در مدلهای دیجیتال ایران رادیاتور احتیاج به ریست کردن نیست پس از تزریق آب پکیج روشن میشود.

برای جلو گیری از این مشکل قبل از اینکه فشار بار پکیج ایران رادیاتور برروی 0/5 برسد تزریق آب از طریق شیر پرکن را انجام دهید،در بعضی از مواقع با وجود بالا بودن فشار پکیج ارور 70-40 ویا E1 ظاهر میشود در چنین مواقعی احتمال وجود رسوب و یا خرابی پرشر آب وجود دارد ،درآن صورت با تماس گرفتن با خدمات پس از فروش ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ) همکاران ما میتوانند سریعا جهت سرویس و تعویض قطعه اقدام نمایند.

ارور 70 در دستگاه های آنالوگ و ارور E88 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

یکی دیگر از ارورهای پکیج ایران رادیاتور که بسیار رخ میدهد ارور 70 در دستگاه های آنالوگ وارور E88 در دستگاه های دیجیتال میباشد،که این مشکل میتواند بر اثر رسوب گرفتن مبدل ثانویه ودیگر قطعات باشد.

معمولا پکیجهای دیواری به خاطر وجود سختی موجود درآب نیاز به سرویس ورسوب زدایی سالیانه دارند، در غیر اینصورت به علت وجود رسوب در مبدل آبگرم ودیگر قطعات چرخش آب کند میشود و دمای پکیج بالا میرود و در نهایت شما شاهد ظاهر شدن ارور برروی برد دستگاه میشوید.

دقت داشته باشید که تنها ایجاد رسوب نمیتواند علت اصلی وجود ارور 70 وارور E88 در پکیج ایران رادیاتور باشد.خرابی پمپ،لق شدن پروانه پمپ،وجود شن و ماسه در هوزینگ پمپ،خرابی NTC ودر بعضی مواقع هوا گرفتن و خشک کار کردن پکیج میتواند از علتهای وجود ارور 70 ویا E88 در پکیجهای ایران رادیاتور باشد.

ارور 80 در دستگاه های آنالوگ وارورE81 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

ارور 80 در پکیجهای آنالوگ وارورE81 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور زمانی رخ میدهد که دمای آب موجود در دستگاه بنا به دلایلی به 105 درجه برسد.

در این حالت ترموستات ایمنی 105 درجه (ترموستات حد) فعال شده و دستور توقف را به برد صادر کرده وپکیج ایران رادیاتور خاموش میشود وتا زمانی که دمای آب کاهش نیابد روشن نخواهد شد.

از عوامل مشاهده این خطا به خرابی یا گیر پاژ پمپ،بالا بودن بیش از حد شعله،رسوب گرفتن مبدل اصلی و یاقطعات دیگر دستگاه وخرابی ترموستات حد میتوان اشاره کرد.

پکیج ایران رادیاتور

خرابی و گیرپاژ پمپ

در بعضی مواقع گیرپاژ پمپ به علت وجود رسوبات در روتور پمپ و همچنین وجود شن و ماسه در هوزینگ و پروانه پمپ باعث ایجاد اختلال در عملکرد پمپ می شود و دمای دستگاه بیش از حد بالا می رود، که با سرویس و رفع گیر پمپ می توان این مشکل را رفع نمود. ولی زمانی که پمپ دستگاه سوخته و کار نمی کند و یا روتور پمپ لق شده و پروانه پمپ شکسته باید سریعا پمپ جدید جایگزین شود.

بالا بودن بیش از حد شعله

شعله اصلی پکیج ایران رادیاتور اگر بیش از حد مجاز بالا باشد باعث می شود تا دما افزایش یابد و در نتیجه ترموستات حد عمل کرده و دستگاه ارور می دهد، با تنظیم دقیق شیر کنترل گاز توسط سرویسکاران مجاز ایران رادیاتور ( تجهیز شوفاژ ) می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

رسوب گرفتن مبدل اصلی و قطعات دیگر دستگاه

از عوامل اصلی ارور 80 و E81 در دستگاه های ایران رادیاتور وجود رسوب در مبدل اصلی، مبدل ثانویه، و قطعات دیگر پکیج می باشد. با رسوب گرفتن قطعات پکیج ایران رادیاتور حرکت آب کند شده و انتقال حرارت به درستی انجام نمی شود و در نتیجه دمای دستگاه بالا می رود و ارور می دهد. با سرویس و رسوب زدایی به موقع می توان از بروز این مشکل جلو گیری کرد.

برای آشنایی با نحوه رسوب گیری پکیج ایران رادیاتور مقاله *جرم گیری پکیج ایران رادیاتور* را مطالعه کنید.

خرابی ترموستات حد

ترموستات حد یک کلید حرارتی است که وظیفه محافظت از دستگاه در برابر آب با دمای بالا و کنترل نشده را دارد، اگر این سنسور دچار مشکل شود و نتواند دمای موجود در مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور را اندازه گیری کند و فرمان نادرست به برد اعلام کند، پکیج خاموش شده و ارور 80 و یا E81 ظاهر می شود.

پیشنهاد می شود در صورت مواجه شدن با این خطا و برای جلوگیری از خسارت احتمالی دستگاه را خاموش کرده و در اسرع وقت از طریق نمایندگی های مجاز ایران رادیاتور ( تجهیز شوفاژ ) اقدام به رفع این مشکل نمایید.

ترموستات حد

ترموستات حد

ارور 80_40 در دستگاه های آنالوگ و ارور E10 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

خطای  80_40 در دستگاه های آنالوگ و خطای E10 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور فقط مربوط به دستگاه های بدون فن می باشد، در این حالت اگر به هر دلیلی مکش دودکش ضعیف باشد و نتواند محصولات احتراق را به درستی تخلیه کند، دستگاه توسط یک سنسور حرارتی که در هود پکیج تعبیه شده نشتی دود را حس کرده و پکیج را خاموش می کند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل اجرای یک دودکش استاندارد به صورت مجزا برای هر پکیج با قطر 15 سانتی متر و ارتفاع حداقل 4 متر و کلاهک H و اجتناب کردن از طول افقی زیاد و زانوی اضافه الزامی است.

در نظر داشته باشید که در پکیج های بدون فن ایران رادیاتور همراه با سرویس سالیانه مسیر دودکش نیز باید کنترل شود تا در صورت مسدود بودن اقدامات لازم جهت پاکسازی مسیر دودکش انجام شود.

ارور 70_60_40 در دستگاه های آنالوگ و ارور E50 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

خطای 70_60_40 در دستگاه های آنالوگ و خطای E50 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور زمانی ظاهر می شود که فن و یا پرشر هوا دچار مشکل شده باشد. چند احتمال دیگر برای بروز این خطا وجود دارد که با هم به بررسی آن ها می پردازیم،یکی از روشهای تست پرشر هوا دمیدن داخل شیلنگ پرشر هوا است و با روشن شدن دستگاه شما متوجه میشوید که پرشر هوا معیوب است و باید تعویض شود.

در بعضی مواقع خرابی فن دستگاه می تواند باعث بروز این مشکل شود . همچنین مسدود شدن  شیلنگ پرشر و ونتوری و خرابی برد دستگاه باعث ظاهر شدن این ارور بر روی دستگاه می شود .

فن پکیج ایران رادیاتور

فن پکیج ایران رادیاتور

ارور 80_60_40 در دستگاه های آنالوگ و ارور E51 بر روی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

وجود این ارور در پکیجهای ایران رادیاتور به این معناست که فن کار میکند اما پرشر سوئیچ هوادر وضعیت قطع میباشد خراب بودن ویا نیم سوز بودن برد الکترونیک علت اصلی بروز این مشکل است.

زمانی که برد دستگاه معیوب باشد ونتواند فرمان راه اندازی را به فن برساند این ارور ظاهر میشود و پکیج کار نمیکند ،برای رفع این مشکل باید برد الکترونیک تعمیر ویا تعویض شود.

خرابی پرشر سوئیچ هوا یکی دیگر از علائم وجود این ارور در پکیجهای ایران رادیاتور میباشد،وظیفه تست وسالم بودن فن به عهده پرشر است وبرای برد خرابی پرشر همان خرابی برد محسوب میشود.

یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن این ارور وجود جسم خارجی ویا خرده های چوب بین پره های فن میباشدکه مانع حرکت آن شده،معمولا پکیجهایی که داخل بالکن و حیاط نصب میشوند به خاطر لانه سازی پرندگان و وجود باد وبارن دچار این مشکل میشوند.

مسدود بودن مسیر دودکش و شیلنگ پرشر و ونتوری فن از علائم دیگر وجود این ارور در دستگاه های ایران رادیاتور محسوب میشود.

ارو 70-50 در دستگاه های آنالوگ و ارور E41 برروی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

در پکیجهای ایران رادیاتور وظیفه تشخیص دمای آبگرم مصرفی و دمای رادیاتورها به عهده قطعه ای بنام ترمیستور یا NTC میباشد،در پکیجهای ایران رادیاتور از 2 ترمیستور استفاده شده که یکی در مسیر آبگرم مصرفی و دیگری در مسیر گرمایش رادیاتورها قرار گرفته است.

ترمیستورها دمای آب را لحظه به لحظه اندازه گیری میکنند و به برد دستگاه ارسال میکنند تا دمای آب را به آن مقدار که شما بر روی برد الکترونیک تنظیم کرده اید برسانند.آنها در 2 نوع مستغرق و جداری بر روی دستگاه های ایران رادیاتور نصب شده است که در صورت خرابی ترمیستور آبگرم مصرفی ارور 70-50بر روی دستگاه های آنالوگ و ارور E41 برروی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور نمایان میشود.

با تعویض ترمیستور معیوب میتوان مشکل را برطرف کرد دقت داشته باشید خرابی برد،قطعی سیم و فیش ترمیستور میتواند از دیگر دلایل وجود این مشکل باشد.

ترمیستورهای ایران رادیاتور

ترمیستورهای جداری ومستغرق ایران رادیاتور

ترمیستورهای ایران رادیاتور

ارور60-50 در دستگاه های آنالوگ و ارور E31 برروی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

این ارور همانند ارور 70-50 ویا E41 مربوط به ترمیستور یا NTC دستگاه های ایران رادیاتور میباشد،اما با این تفاوت که ارور 60-50 یا E31 پیغام خرابی و اتصال کوتاه ترمیستور مدار  گرمایش رادیاتورها را میرساند.

دقت داشته باشید که حتما سیمها وسوکتهای ترمیستور را چک کنید چون در اتصال کوتاه ممکن است براثر نشتی آب سیمها وسوکت سر ترمیستور خیس شده باشد، در نهایت با تعویض ترمیستور میتوان این مشکل را برطرف نمود.

ارور 80-70-50 در دستگاه های آنالوگ و ارور E32 برروی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

این ارور همانند ارور 60-50 و یا E31 پیغام خرابی ترمیستور مدار گرمایش رادیاتورها را میرساند. با این تفاوت که در ارور 60-50 ویا E31 پیغام اتصال کوتاه ترمیستور را میرساند ولی در این ارور پیغام باز شدن ترمیستور و قطع ارتباط با برد را میدهدکه در 2 صورت با تعویض ترمیستور مشکل حل میشود.

ارور 80-50 در دستگاه های آنالوگ و ارور E42 برروی دستگاه های دیجیتال ایران رادیاتور

این ارور همانند ارور 70-50 ویا E41 پیغام خرابی ترمیستور آبگرم مصرفی ایران رادیاتور را میرساند،ولی با این تفاوت که در ارور 70-50 ویا E41 اتصال کوتاه رخ داده است.اما در این ارور پیغام باز شدن ترمیستور آبگرم مصرفی و قطع ارتباط با برد را میرساند که در 2 صورت با تعویض ترمیستور آبگرم مصرفی مشکل حل میشود.

ارور 70-60 در دستگاه های آنالوگ ایران رادیاتور

ارور 70-60 به معنی فعال شدن سیستم آنتی فریز (ضد یخ زدگی)با مشعل روشن میباشد.

زمانی که دمای آب داخل پکیج به اندازه ای پائین بیاید که خطر یخ زدن وجود داشته باشد پکیج ایران رادیاتور با حس کردن پائین آمدن دما روشن شده ودمای آب را برای جلوگیری از یخ زدگی بالا میبرد، البته در صورتی که پکیج به برق متصل باشد و شیر گاز باز باشد.

در این حالت ارور بر روی برد دستگاه ظاهر شده وتا پایان مرحله آنتی فریز باقی میماند.

ارور 80-60 در دستگاه های آنالوگ ایران رادیاتور

ارور 80-60 همانند ارور 70-60 به معنی فعال شدن سیستم آنتی فریز(ضد یخ زدگی)است ولی اینبار با پمپ روشن. در این مرحله پکیج ایران رادیاتور با پائین آمدن دما پمپ را فعال میکند تا با چرخاندن آب مانع یخ زدن آب شود البته در این مرحله دستگاه باید به برق متصل باشد.

در انتها امیدواریم توانسته باشیم با بررسی کامل عیب یابی پکیج ایران رادیاتور در جهت آشنایی مصرف کننده و آموزش سرویسکاران پکیج گامی مفید برداشته باشیم. همواره میتوانید جهت مشاوره،کارشناسی،سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود با نمایندگی ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ) در تماس باشید.
منتظر پیامها وپیشنهادات شما هستیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *