رادیاتور

چطور عملکرد رادیاتورپکیج خود را بهبود بخشیم؟

بهبود عملکرد رایاتور

نحوه بهبود عملکرد رادیاتورشوفاژ

امروزه در هر خانه ، رادیاتور یکی از لوازم پرکاربرد محسوب میشود. از آنجا که سیستم گرمایش شما در بیشتر ماههای پاییز و زمستان کار می کند ، مراقبت مناسب و بهبود عملکرد رادیاتور کاملاً منطقی است زیرا انجام ندادن آن ممکن است مشکلات بسیاری را برای شما بوجود بیاورد و بسیار پرهزینه باشد و اینکه در روزهای سرد سال شما نتوانید گرمای مطلوب و دلچسبی از رادیاتورهای خود داشته باشید و مجبور باشید برای گرم کردن منزل خود از وسایل گرمایشی دیگری مثل بخاری برقی استفاده کنید که در آن صورت با یک قبض برق با رقم بالا روبرو خواهید شد پس منطقی است قبل از رسیدن پاییز و زمستان جهت سرویس رادیاتورها و مدار گرمایش خود اقدام نمایید تا زمستان گرمی را داشته باشید.اگر به تازگی اقدام به استفاده از سیستم گرمایشی پکیج کرده اید میتوانید آموزش نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید.

وقتی صحبت از سیستم های گرمایشی می شود ، میتوانید یک قانون کلی در مورد سیستم های گرمایشی داشته باشید.این که حداقل سالی یکبار آنها را سرویس کنید در نظر داشته باشید سرویس سیستم گرمایشی برای بالا بردن راندمان حرارتی رادیاتورها است و باید قبل از آسیب دیدن مدار گرمایش انجام شود .

مزیت های اطمینان از صحت تنظیم رادیاتورشوفاژ

اطمینان از صحت تنظیم رادیاتور و سرویس دوره ای ممکن است کمی شبیه به سرویس خودرو شما به نظر برسد! اما مطمئناً از عملکرد صحیح شوفاژ شما و ایمنی اطمینان حاصل می کند. به این ترتیب ، شما نه تنها قادر خواهید بود از عملکرد بهبود یافته آن بهره مند شوید ، بلکه زمانی که مدار گرمایش سرویس شده باشد و انتقال حرارت بدرستی و با راندمان بالا انجام شود شما مجبور به پایین آوردن درجه حرارت میشوید و با اینکار مقداری از هزینه های سنگین گرمایش را نیز صرفه جویی می کنید زیرا سیستم شما به همان اندازه که باید کارکند کار می کند.

با این وجود ، به غیر از سرویس رادیاتورها ، هنوز ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش عملکردسیستم گرمایش رادیاتورها استفاده کنید.راه کارهایی که به شما کمک میکند علاوه براینکه به مشکل موجود در سیستم گرمایش خود پی ببرید ممکن است بتوانید خودتان ایراد را برطرف کنید و به این شکل  درهزینه های زندگی صرفه جویی کنید.

صحبت از افزایش راندمان رادیاتورهای شما است ، بهار و تابستان بهترین زمان برای ایجاد تغییرات لازم در رادیاتورهای خانه است،زیرا درحالی که شما در فصل تابستان و بهار به رادیاتورهای خود احتیاجی ندارید براحتی آنها را سرویس میکنید.

 

تجهیز شوفاژ لیستی از روش های ماثر در بهبود کارایی رادیاتورهای شما ارائه کرده است که با هم به طور کامل بررسی می کنیم.

 

به طور مرتب رادیاتور خود را تمیز کنید

به طور کلی سیستم های گرمایشی گرم هستند ، اما برخی از آنها گرمتر از حد متوسط هستند. به عبارت ساده ، هنگامی که رادیاتور گرم می شود ، باعث بالا آمدن هوای اطراف آن می شود و در نهایت منجر به خروج گرد و غبار از کف می شود. هنگامی که گرد و غبار جمع می شود ، یک لایه عایق ایجاد می کند و به نوبه خود عملکرد رادیاتور شما را کاهش می دهد.

بنابراین ، برای افزایش کارآیی آن ، باید تمیزکاری های معمول را انجام دهید ، گرد و غبار را با استفاده از جارو برقی یا وسایل شبیه به آن برطرف کنید و سپس سطح رادیاتور را پاک کنید.

 

آیا نقاط سردی در رادیاتور وجود دارد یا خیر

اگر شما صاحب یک  سیستم گرمایشی رادیاتور هستید، ممکن است در طی یک دوره زمانی بر اثر سرویس نشدن مدار گرمایش و رادیاتورها لجن و رسوبات در آن جمع شده باشد ، که در آن صورت این رسوبات میتوانند چرخش آبگرم را در مسیر گرمایش و رادیاتورها دچار مشکل کند و تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آن داشته باشد.

برای بررسی اینکه آیا لجن و رسوبات در رادیاتورها و مسیر گرمایش انباشته شده است یا خیر با احتیاط قسمت زیر شوفاژ را لمس کنید و ببینید آیا می توانید نقاط سرد را تشخیص دهید. اما هنگام انجام این کار بسیار مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که دمای رادیاتور بالا نباشد و در نهایت انگشتان خود را نمی سوزانید.

اگر قسمت سردی را مشاهده کردید ، این نشان می دهد که لجن و رسوبات در طول زمان جمع شده است و برای تمیز کردن آن به یک سرویسکارحرفه ای نیاز دارید.

در ادامه یک دست خود را در بالای رادیاتور و یک دست دیگر را در پایین رادیاتور قرار دهید در صورت مشاهده کاهش بیش از حد حرارت در پایین رادیاتورشوفاژ نشان میدهد سیستم گرمایش شما درست کار نمیکند و احتیاج به بررسی وکارشناسی دارد.

برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات نصب و تعمیر محصولات ایران رادیاتور روی ما حساب کنید.

 

مواد افزودنی شوفاژ را وارد بازی کنید

فرایند کار سیستم های گرمایش معمولی انتقال حرارت از آب گرم موجود در رادیاتور به هوا است. با این حال ، آب درون سیستم فاقد چند مورد است …

در اینجاست که وارد کردن یک افزودنی برای شما معجزه می کند و باعث بهبود عملکرد رادیاتور میشود و  به شما در تغییر خواص انتقال حرارت کمک می کند ، به این معنی که مایع در رادیاتور به سرعت گرم می شود و برای مدت طولانی گرم باقی می ماند.

همچنین ، سیستم به سرعت به دمای تنظیم شده می رسد و شما مجبور نخواهید بود آن را در تمام طول روز روشن نگه دارید، این یعنی شما در انرژی صرفه جویی کرده اید.

 

هواگیری رادیاتورها عامل مهم در افزایش راندمان

هواگیری رادیاتورها یکی دیگر از موارد مهم در افزایش راندمان شوفاژ است که در گرم شدن رادیاتورها بسیار تاثیر گذار و یکی از کارهای ضروری به حساب می آید.

هوای موجود در رادیاتورها باعث میشود که چرخش ابگرم داخل پره های رادیاتور به خوبی انجام نشود و معمولا پره های  انتهای رادیاتور سرد بماند زمان روبرو شدن با چنین مشکلی شیر هواگیری رادیاتور که در انتها آن و قسمت بالا تعبیه شده را به آرامی باز کرده(یک دور)و هوای موجود در رادیاتور را خالی میکنید و زمانی که آب جاری شد شیر را ببندید دقت داشته باشید که زمان هواگیری رادیاتورها منبع تامین کننده گرما (پکیج یا موتورخانه)خاموش باشد.

در نظر داشته باشید در صورت هوا گرفتن پی در پی رادیاتورها مدار گرمایش شما دچار مشکل شده است و حتما باید توسط یک کارشناس مشکل بررسی شود.

استفاده از فیلتر و صافی در بهبود عملکرد شوفاژ

یکی دیگر ازموارد تاثیرگذاردر بهبود عملکرد رادیاتور استفاده از صافی در مسیررادیاتورها است با نصب صافی در مسیر رادیاتورها میتوان کلیه رسوباتی که در مسیر گرمایش باعث کند شدن چرخش آبگرم داخل رادیاتورها میشوند براحتی در صافی جمع شده و با سرویس صافی از مدار خارج کنید.اگر شما از رادیاتور پانلی استفاده میکنید میتوانید ویدئو استفاده از صافی مغناطیسی برای جلوگیری از رسوب را مشاهده کنید.

رادیاتور پانلیالبته در صورت استفاده از رادیاتورهای پنلی استفاده از صافی مغناطیسی الزامی است زیرا رادیاتورهای پنلی چون از فولاد ساخته شده به مرور زمان تولید براده میکند و باعث ضعیف شدن چرخش آب در مدار گرمایش رادیاتورها و همچنین صدمه زدن به پمپ سیر کولاتور میشود.با نصب صافی مغناطیسی که در مرکز آن آهن ربای  قوی است میتوان کلیه براده ها را جذب کرد و با سرویس صافی از مدار خارج کرد.

هرگز از پوشش و کاور روی رادیاتورها استفاده نکنید

تحت هیچ عنوان از پوشش و یا کاور روی رادیاتورپکیج استفاده نکنید زیرا پره های رادیاتور به نوعی طراحی شده است که با چرخش هوا دربین خود فضا را گرم میکند با پوشاندن روی پره های رادیاتور و عدم چرخش هوا بازدهی رادیاتورکم میشود.

تعداد و چینش رادیاتور ها

اگر قصد خرید رادیاتور های پره ای یا پنلی ایران رادیاتور را دارید حتما دقت کنید و با مشاوره با کارشناسان فروش ایران رادیاتور از طریق تماس ، سعی کنید چینش و تعداد پره ها ( و یا در مدل پنلی ، طول هر بلوک) را به صورت استاندارد انتخاب کنید .

چینش صحیح در زمستان باعث می شود منزل شما به صورت یکنواخت گرم شده و دمای مطلوب را داشته باشید و همچنین تعداد یا طول رادیاتور های شما اگر استاندارد باشد موجب میشود دیگر نیازی به افزایش دمای پکیج نباشد و با یک دمای معقول و نسبتا کم گرمای لازم تامین شود.

 

خب ، اینها برخی از ترفندهای ما برای بهبود عملکرد رادیاتورها بود. امیدواریم این موارد مفید واقع شود و به شما این امکان را بدهد که در قبوض برق خود کمی پس انداز کنید. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید ، همین امروز تجهیز شوفاژ تماس بگیرید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *