پکیج

هنگام خریدپکیج به چه نکاتی توجه کنیم

هنگام خرید پکیج به چه نکاتی توجه کنیم

یکی از دغدغه‌های همه ما این است که هنگام خرید پکیج به چه نکاتی توجه کنیم تا پکیج خریداری شده، پاسخگوی نیازهای ما باشد برای داشتن یک پکیج مناسب، باید نکاتی از قبیل متراژ ساختمان، نوع دودکشی که برای پکیج وجود دارد، موقعیت جغرافیایی منطقه، میزان آب گرم مصرفی و تعداد اعضای خانواده، محل نصب پکیج و چگونگی تهویه آن و … رعایت شود در این مقاله ازتجهیزشوفاژ به بررسی این نکات جهت انتخاب پکیج مناسب می‌پردازیم، تا بهترین خرید را مطابق با نیازتان داشته باشید انتخاب ظرفیت پکیج با توجه به متراژ ساختمان .
از جمله نکاتی که در انتخاب پکیج مناسب وجود دارد این است که: باید بر اساس ظرفیت و متراژ ساختمان انتخاب شود. ظرفیت هر پکیج، میزان گرمایی است که تولید می‌کند. اگر ظرفیت با توجه به متراژ خانه شما کم باشد آب گرم و گرمایش واحد شما تامین نمی‌شود و اگر بیشتر از میزان مورد احتیاج باشد، هزینه اضافه ای برای خرید آن پرداخته‌اید.

محاسبه ظرفیت پکیج مناسب

برای اینکه ظرفیت پکیج مناسب برای خانه خود را محاسبه کنید، باید متراژ ساختمان را در ۱۵۰ کیلوکالری ضرب کنید و عدد بدست آمده را بر ۸۶۰ (۱ کیلو وات معادل ۸۶۰ کیلو کالری است) تقسیم کنید تا ظرفیت را برحسب کیلو وات بدست بیاورید. برای مثال اگر متراژ خانه شما ۹۰ متر مربع است، باید این عدد را در ۱۵۰ ضرب کنید که عدد ۱۳۵۰۰ بدست خواهد آمد. در نهایت عدد ۱۳۵۰۰ را بر ۸۶۰ تقسیم کنید که عدد ۱۵.۶۹ بدست می‌آید.

می‌توانید برای انتخاب ظرفیت پکیج، از جدول زیر کمک بگیرید:
متراژ (متر مربع) ظرفیت (کیلووات)
تا ۷۰ متر ۲۲
از ۷۰ تا ۱۲۰ متر ۲۴
از ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر ۲۸
از ۱۵۰ تا ۲۵۰ متر ۳۶

خوشبختانه پکیج‌های ایران رادیاتور دارای تنوع بالایی هستند و این تنوع دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. البته موارد بسیاری هستند که در میزان ظرفیت پکیج تاثیر دارند. نوع کاربری ساختمان، نوع تهویه ساختمان، موقعیت جغرافیایی و آفتابگیر بودن آن، نوع دودکش، نوع عایق و درها و پنجره‌‎ها. همه اینها در راندمان پکیج شما موثرند. برای مثال هرچه واحد شما در طبقه بالاتری باشد،چگالی هوا کمتر بوده و ظرفیت بیشتری برای تولید گرما نیاز است.

بهترین کسی که می‌تواند در انتخاب ظرفیت پکیج به شما کمک کند، کارشناس خدمات فنی گرمایش و سرمایش تجهیزشوفاژ است. او با بررسی وضعیت ساختمان شما، تشخیص می‌دهد که چه نوع پکیجی را خریداری کنید

ابعاد پکیج استاندارد؛ یک پکیج چه فضایی را اشغال می‌کند؟

در واقع هر دستگاه پکیجی با توجه به ظرفیتی که دارد، ابعادش متفاوت است. هرچه ظرفیت پکیج بیشتر باشد، ابعاد بزرگتری داشته و فضای بیشتری اشغال خواهد کرد. اما یک پکیج دیواری، فضایی به اندازه یک کابینت دارد. شما به راحتی قادر هستید پکیج دیواری ایران رادیاتور را در بین کابینت‌های آشپزخانه و یا در گوشه‌ای از تراس خانه نصب کنید.

 

پکیج دیواری

نمونه پکیج دیواری ایران رادیاتور

 

نوع دودکش در خرید پکیج تاثیر گذار است

در طبقات آخر آپارتمان به دلیل اینکه طول عمودی لوله دودکش ساختمان کمتر از ۳ متر است حتما می بایست پکیج فن دار نصب گردد. اما در طبقات زیرین در صورتی که طول افقی لوله دودکش کم باشد(کمتر از ۱ متر) می توان از پکیج بدون فن استفاده کرد و از صدای فن پکیج به خصوص در زمستان در امان بود . هر چند برای ایمنی از گازهای سمی احتراق بهتر است از پکیج های فن دار بویژه با دودکش دو جداره استفاده شود.برای اطلاع بیشتر از مقاله*مزایای پکیج دیواری ایران رادیاتورواستفاده ازآن چیست؟*استفاده نمایید

دودکش پکیج

نمونه دودکش پکیج

 

توجه : چنانچه به هر دلیل امکان استفاده از انواع پکیج های فن دار نبود می بایست پکیج مجهز به سنسور حرارتی دودکش باشد. این سنسور با دریافت علایم حرارتی دودکش انسداد و گرفتگی دودکش را آشکار کرده و خاموش و به شما هشدار تعمیر پکیج داده می شود.در صورت مشاهده چنین مشکلی میتوانید با کارشناسان تجهیز شوفاژ تماس گرفته تا در اسرع وقت جهت رفع مشکل پکیج شما اقدام نمائیم

توجه به مبدل حرارتی محل :

یکی دیگر از مواردی که برای خرید پکیج باید به آن توجه کرد نوع مبدل حراتی می باشد.
در صورتی که از فن کویل برای گرمایش استفاده می شود بهتر است از پکیج زمینی منبع دار ایران رادیاتوراستفاده شود تا در زمان استفاده از آب گرم مصرفی ، فن کویل ها باد سرد نزنند.در پکیجهای دیواری با باز شدن شیر آبگرم مصرفی در زمستان پکیج از حالت رادیاتور خارج شده و تلاش میکند برای گرم کردن آب مصرفی، اگر زمان باز شدن شیر آبگرم طولانی باشد،رادیاتور و یا فن کوئل سرد میشود.

توجه به آب گرم مصرفی

برای خرید پکیج خود به آب گرم مصرفی توجه کنید چنانچه به آب گرم فراوان نیاز دارید بهتر است از پکیج های مخزن دار ایران رادیاتور استفاده کنید.پکیج های زمینی ایران رادیاتور در 2مدل Z36 و Z60 تولید میشوند که به ترتیب دارای مخزن ذخیره آبگرم 50 و 120 لیتری میباشند.

پکیج دیواری یا زمینی

چنانچه ظرفیت حرارتی زیادی از پکیج انتظار دارید ( معمولا برای آپارتمان های با بیش از ۳۰۰ متر مربع ) بهتر است از پکیج های زمینی استفاده کنید. در هر صورت اولویت با پکیج های دیواری می باشد چرا که بسیار کم مصرف تر و دارای عمر طولانی تری نسبت به پکیج های زمینی و پکیج های مخزن دار هستند.

گاهی اوقات شما پکیج را برای اماکن اداری یا کارگاه ها یا … تهیه می کنید که علاوه بر بحث گرمایش نیازمند آب گرم مصرفی فراوان می باشد ، پکیج های زمینی ایران رادیاتور با داشتن مخزن ذخیره آب گرم نیاز شما را در این امر مرتفع می سازند.

پکیج زمینی

نمونه پکیج زمینی ایران رادیاتور

مبدل های پکیج

امروزه به دلیل املاح زیاد اب در ایران علی الخصوص شهرهایی مانند قم و یزد استفاده از پکیج های دو مبدله خیلی بهتر است. پکیج های تک مبدله پس از چند سال رسوب می گیرند و بازده آنها پایین می آیند.در پکیجهای تک مبدل چون انتقال حرارت از راه شعله انجام میشود تا آب مصرفی گرم شود مبدل رسوب زیادی میگیرد، اما در پکیجهای 2 مبدل انتقال حرارت برای گرم کردن آب مصرفی از طریق گرمای آب صورت میگیرد در این مدلها مبدل رسوب کمتری میگیرد.

خدمات پس از فروش

پکیج را از شرکتی خریداری کنید که دارای اعتبار و حسن شهرت بوده و توان خدمات پس از فروش حرفه ای را داشته باشد. همچنین کارخانه سازنده پکیج توان پشتیبانی بلند مدت از قطعات پکیج های تولیدی خود را داشته باشند.

نصب پکیج

تمامی مراحل نصب و خدمات پس از فروش محصولات توسط تکنسین های ایران رادیاتور ( تجهیز شوفاژ ) انجام می شود.

نصب پکیج شوفاژ دیواری به عنوان یک دستگاه برقی-گازی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است ، و حتما باید در حین نصب اصول و قواعد خاصی رعایت شود از محل قرار گیری پکیج گرفته تا نوع دودکش مورد نیاز ،همه و همه باید کارشناسی شده تا پکیج در نهایتِ ایمنی نصب گردد.

نصب پکیج ایران رادیاتور کاملا رایگان بوده و توسط نصاب های مجرب و با تجربه ایران رادیاتور صورت می گیرد.

پکیجهای ایران رادیاتور دارای 2سال گارانتی ونصب رایگان وتامین قطعات 10ساله میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *