اسپلیت

تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی چیست؟!بررسی کامل و جامع

تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، کولرهای آبی جای خود را به انواع کولرهای گازی داده اند. کولرگازی یک وسیله سرمایشی است که به راحتی قابل استفاده بوده و دمای محیط را به خوبی خنک می کند. اما این کولرگازی نیز در انواع مختلفی وجود دارد که ممکن است خریدار را گمراه کند. مطمئنا نام کولرگازی اینورتر را شنیده اید. اما آیا می دانید که تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی چیست و چه چیز باعث تمایز آن از کولرگازی یا اسپلیت معمولی می شود. به طور کلی کولرگازی اینورتر به عنوان یک اسپلیت کم مصرف شناخته می شود که با قابلیت تنظیم دمای خودکار خود موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها می شود و طرفداران بسیاری هم دارد. ما در این محتوا از تجهیزشوفاژ می خواهیم به طور اختصاصی به تفاوت میان کولرگازی اینورتر و معمولی بپردازیم و شما را در خرید یک کولرگازی خوب و کارآمد، راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

کولرگازی اینورتر چیست؟

کولرگازی اینورتر نسل جدیدی از کولرگازی به شمار می رود که قابلیت کاهش مصرف انرژی را داشته و عنوان کولرگازی کم مصرف نیز شناخته می شود. دلیل مصرف کم انرژی این کولرگازی این است که در فرایند تولید آن از کمپرسور های متغیر استفاده شده و این در حالی است که در کولرگازی های گذشته از کمپرسور ثابت استفاده می شود. همین مورد موجب می شود تا مصرف انرژی در این اسپلیت کنترل شود. همچنین این کولرگازی با قابلیت تنظیم دما و کنترل فرکانس و ولتاژ برق، طول عمر و بازدهی بسیار طولانی دارد و مورد استقبال شدیدی قرار گرفته است. ویژگی و مشخصات منحصر به فرد کولرگازی اینورتر موجب شده تا برای خریداران در اولویت ها قرار گیرد و از فروش بالایی برخوردار باشد.

تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی چیست؟

احتمالا برایتان پیش آمده که به هنگام خرید کولر گازی با انواع کولرگازی ها رو به رو شوید و این امر خرید را برای شما دشوار و چالش بر انگیز کند. برای مثال نمیدانید که کولرگازی اینورتر برای شما مناسب تر خواهد بود یا کولرگازی معمولی. از این رو باید اطلاعات خود را در رابطه با هر یک از آنها بالا ببرید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید. برای اینکه دقیقا بدانید تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی چیست، باید ویژگی ها و کارایی هر کدام از آنها را با یکدیگر مقایسه کنید تا به یک نتیجه کلی برسید. در ادامه به بارزترین تفاوت های میان کولرگازی اینورتر و معمولی اشاره خواهیم کرد.

تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولیتفاوت اینورتر با معمولی در نوع کمپرسور

یکی از بارزترین تفاوت های کولرگازی اینورتر با معمولی در نوع کمپرسور آنها است. کولرگازی اینورتر دارای کمپرسوری است که مجهز به ترموستات دیجیتالی بوده و قابلیت تنظیم دما متناسب با درجه محیط را دارد. همچنین بعد از خنک شدن دمای محیط، برق کمپرسور این کولر گازی قطع می شود. این در حالی است که کولرگازی معمولی دارای چنین قابلیتی نبوده و کمپرسور آن تا زمان روشن ماندن کولرگازی، فعال خواهد بود.

تفاوت در میزان سرمایشی

یکی از قابلیت های کولرگازی اینورتر این است که با توجه به دمای محیط و نوع آب و هوای منطقه مورد نظر اقدام به خنک کردن محیط کرده و دمای خود را تنظیم می کند و بدون نیاز به خاموش و روشن کردن مجدد، دمای خود را ثبت نگه می دارد. اما کولرگازی معمولی دمای محیط را تنها به یک درجه تعیین شده می رساند و پس از آن خاموش می شود. از ای رو برای خنک نگهداشتن محیط باید مجدد آن را خاموش و روشن کنید.

تفاوت در مصرف گازی که کولر معمولی با اینورتر دارد

کولرگازی معمولی از نوع R22 بوده و از لحاظ گاز مصرفی در مقایسه با کولرگازی اینورتر همراه با آلایندگی بالاتر، تولید سرمایش کمتر و نقطه جوش بالاتر است. اما کولرگازی اینورتر دارای گاز مصرفی مبرد است.

تفاوت در مصرف برق

یکی از بزرگترین و مهمترین تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی در نوع و میزان مصرف برق است. کولرگازی معمولی برای روشن شدن به جریان برق بالایی نیاز دارد و مصرف برق بالایی دارد. این در حالی است که کولرگازی اینورتر برق ورودی را کاهش داده و بدون افت فشار، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و در مصرف برق نیز صرفه جویی می کند.

تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی

تفاوت در میزان صدایی که این دو مدل تولید میکنند

اینکه کولرگازی بدون صدا کار کند و آلودگی صوتی از خود ایجاد نکند یکی از نکات مهمی است که باید آن را در نظر گرفت. کولرگازی معمولی آلودگی صوتی بالایی از خود تولید می کند و این به خاطر عدم تنظیم دمای کولرگازی معمولی و روشن خاموش کردن مکرر آن است. اما کولرگازی اینورتر عملکردی سایلنت داشته و این یکی از بزرگترین امتیاز مثبت این محصول است.

تفاوت در بازدهی | اینورتر بازدهی بالاتری دارد!

اینکه یک کولرگازی را خریداری کنید تا مدت زمان طولانی بازدهی و طول عمر داشته باشد، امری بسیاری مهم است که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید. یکی از تفاوت های مهم کولرگازی اینورتر با معمولی در بازدهی آنها است که با بررسی این تفاوت، برتری کولرگازی اینورتر مشخص می شود. کولرگازی اینورتر به دلیل تنظیم دما متناسب با درجه دمای محیط و ثابت نگهداشتن آن بدون نیاز به خاموش و روشن کردن مکرر، دارای طول عمر طولانی خواهد بود. اما کولرگازی معمولی این قابلیت را نداشته و به همین دلیل از طول عمر آن کاسته می شود. از این رو خرید کولرگازی اینورتر به صرفه تر است.

خرید کولرگازی اینورتر ایران رادیاتور از نمایندگی معتبر

در این محتوا از تجهیزشوفاژ به بررسی تفاوت کولرگازی اینورتر با معمولی پرداخته و فرق بین آنها را به صورت قیاسی در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید با اطلاعات و آگاهی بیشتری نسبت به خرید کولرگازی اقدام نمایید. از مقایسه این دو کولرگازی، نتیجه ای که حاصل شد این بود که کولرگازی اینورتر از لحاظ کارایی، میزان خنک کردن، مصرف انرژی و همچنین طول عمر عملکرد بهتری نسبت به کولرگازی معمولی داشته و خرید آن به صرفه تر خواهد بود. با این حال کولرگازی اینورتر نیز در برندهای مختلفی به تولید رسیده است که هر کدام از آنها دارای کیفیت متفاوتی هستند. یکی از بهترین برندهای ایرانی که اقدام به تولید کولرگازی کرده است، برند ایران رادیاتور می باشد. این برند تولیدکننده بهترین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در ایران بوده و تمامی محصولات این برند از بالاتری میزان کیفیت و بازدهی برخوردار هستند. شما می توانید برای خرید محصولات ایران رادیاتور و دریافت خدمات آن با نمایندگی آن در ارتباط باشید. تجهیز شوفاژ نمایندگی ایران رادیاتور بوده و تمامی محصولات این برند را به فروش می رساند و خدمات مربوط به آنها همچون نصب، تعمیر، سرویس و غیره را به مشتریان ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =