پکیج

چه فیلتری برای پکیچ مناسب است؟

امروزه کمتر خانه ای پیدا می شود که از پکیج شوفاژ دیواری بهره نبرد، پس همواره کارکرد صحیح و بهینه ، بالاخص در فصل سرما حائز اهمیت است.

آب مصرفی پکیج و همچنین آب موجود در مدار گرمایش محتوی مقادیر زیادی املاح معدنی،آهن،رسوبات و… می باشد که بعضا می توانند موجب آسیب رسیدن به پکیج شوفاژ دیواری یا حتی سلامت ما شوند در راستای حل این معضل و افزایش کیفیت آب مورد مصرف پکیج و آب گرم مصرفی،ما از فیلتر ها کمک میگیریم.

فیلتر ها انواع مختلفی دارند، از فیلتر های مغناطیسی گرفته تا فیلتر های پلی فسفات و فیلتر های رسوب گیر برقی در ادامه به بررسی فیلتر های مرسوم برای پکیج های شوفاژ دیواری می پردازیم تا شما را در امر خرید فیلتر ها راهنمایی کنیم.

فیلتر پلی فسفات

در ابتدا بد نیست سری به علم شیمی بزنیم؛ حل شدن مقدار کمی پلی فسفات در آب با جلوگیری از ایجاد کربنات های نامحلول ، باعث جلوگیری از تولید رسوب (کلسیت ( رسوب سخت مثل رسوب کف کتری ) و رسوب آراگونیت ( رسوب نرم )) در سیستم می شود . پلی فسفات ها پس از حل شدن در آب با جذب یون های منیزیم و کلسیم ، تمایل آنها را برای ته نشین شدن و ایجاد رسوب از بین می برند .

همچنین قرار دادن این بلور های پلی فسفات درون محفظه ای بر سر جریان آب ، با ایجاد لایه ای نازک و خنثی ، مانع خورندگی فلزات نیز می شود.

معایب فیلتر های پلی فسفات

فسفات ها ، منابع تغذیه باکتری ها می باشند و رشد باکتری ها از مواردی هست که میتوان شاهد آن بود (البته این مورد تنها در شرایطی خاص اتفاق می افتد و خیلی جدی نیست). پس بهتر است از پلی فسفات برای نگه داری آب های راکد و ساکن مثلا آب داخل منبع که قرار است مصرف خوراکی و یا با پوست تماس داشته باشد استفاده نکنیم.

همچنین آبی که از پلی فسفات عبور می کند را نباید برای مصارف آشامیدنی استفاده کرد ولی تماس آن با پوست مانعی ندارد ولی گاهی از طرف شرکت سازنده این اطمینان داده می شود که آشامیدن این آب مضر نبوده و مانعی ندارد.

عمر مفید فیلتر های پلی فسفات

فیلتر های پلی فسفاتی که برای پکیج های شوفاژ دیواری استفاده می شوند معمولا عمری بین 6 الی 12 ماه دارند و این بلور ها پس از حل شدن در آب شکل خمیری به خود می گیرند که شما می توانید این فسفات هارا تهیه کرده و با فسفات قبلی تعویض کنید.

نحوه نصب فیلتر پلی فسفات برای پکیچ شوفاژ دیواری:

پس برای رهایی از رسوبات و افزایش طول عمر پکیج می توان از این نوع فیلتر بهره برد. برای این کار بهتر است که این فیلتر بر سر راه آب ورودی به پکیج نصب شود ولی سعی کنید تا جای ممکن از آب گرم مصرفی خود برای مصارف آشامیدنی استفاده نکنید.

فیلتر های مغناطیسی

همان طور که گفته شد ، آب مصرفی عموما حاوی املاح و مواد معدنی و گاهی ناخالصی های جامدی می باشد که برای مصارف آشامیدنی مناسب نیست و همچینی توانایی آسیب زدن به دستگاه هایی که با آب کار می کنند از قبیل : پکیج شوفاژ دیواری ، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی و… را دارد.

فیلتر های مغناطیسی در مرحله اول با قرار دادن یک توری بر سر راه آب ورودی به پکیج از وارد شدن ناخالصی های بزرگ ، و در مرحله بعد به واسطه وجود آهن ربایی بزرگ در مرکز فیلتر، از ورود براده های آهن به داخل دستگاه جلوگیری می کنند.

برای آشنایی بیشتر با این فیلتر و همچنین آموزش نحوه تمیز کردن و سرویس فیلتر می توانید از ویدیو تهیه شده در این راستا استفاده نمایید.

چه مواقعی استفاده از فیلتر مغناطیسی الزامی می شود؟

این سوال بسیاری از استفاده کنندگان از پکیج های شوفاژ دیواری می باشد ، که از نیازی به نصب و استفاده از فیلتر های مغناطیسی می باشد؟؟؟

شما باید توجه کنید که سسیتم گرمایشی متصل به پکیج از کدام نوع می باشد؟ رادیاتور یا داکت

در صورت استفاده از رادیاتورهای آلومینیومی ، هیچگونه نیازی به استفاده از فیلتر های مغناطیسی ندارید ، اما اگر از رادیاتور های پنلی( فولادی ) یا داکت استفاده می کنید حتما در اولین فرصت نسبت به خرید و نصب فیلتر مغناطیسی اقدام نمایید تا دستگاه خود را از معرض آسیب دیدگی نجات دهید .

عمر  فیلتر های مغناطیسی چقدر است؟

فیلتر های مغناطیسی بر خلاف فیلتر های پلی فسفات که با گذشت زمان به شارژ شدن نیاز پیدا می کنند، به صورت دائمی و بدون نیاز به تمدید و یا شارژ کردن ، قابل استفاده هستند .

تنها نکته ای که باید در استفاده از فیلتر مغناطیسی به یاد داشت، تمیز کردن و سرویس دوره ای ( در فصل زمستان ، هر دو هفته یکبار) فیلتر می باشد که به سادگی توسط خود مصرف کننده انجام می شود برای اطلاعات بیشتر می توانید.

سختی گیر مغناطیسی

سختی گیر های مغناطیسی وظیفه ی ممانعت از ایجاد رسوب املاح معدنی و گرفتگی لوله ها را عهده دار می باشند ، که با نصب بر سر راه ورودی آب سرد به پکیج به صورت دائمی کار می کنند. حتما از خرید سختی گیر مغناطیسی به همراه پک نصب پکیج خود اطمینان حاصل فرمایید چرا که این قطعه نسبتا کوچک به سلامت شما و همچنین افزایش کیفیت آب مصرفی شما کمک شایانی خواهد کرد.

در صورت نیاز به مشاوره  و راهنمایی و همچنین وجود سوال درباره محصول می توانید با سرویسکاران مجرب ایران رادیاتور ( تجهیز شوفاژ ) تماس حاصل فرمایید.

و در پایان شما می توانید پس از مشاوره با کارشناسان فروش ایران رادیاتور(تجهیز شوفاژ) برای خرید و اطلاع از اخرین قیمت ها به فروشگاه اینترنتی تجهیز شوفاژ ( ایران رادیاتور ) مراجعه نمایید و مراحل سفارش گذاری خود را تکمیل نمایید.

2 نظر در “چه فیلتری برای پکیچ مناسب است؟

  1. محسن گفت:

    درود وقت بخیر.واقعاسپاس از شما بابت مطالب بسیار خوبتون.
    جناب من هرساله رادیاتورهای پکیج رو سرویس میکنم و باز هم هرساله هر رادباتور نزدیک یک لیوان کمتر رسوب مشکی مثل براده ازش خارج میشه که میتونن توی برگشت وارد آب گرمکن بشن.چی سر راه برگشت آب رادیات بزارم بهتره.
    اون مغناطیسی کوچک سر راه ورودی آب سرد رو داره ولی برای خود رادیاتورها میخوام راهنمایی کنید
    بازم سپاس از شما

    1. رضا حسنلو گفت:

      سلام وقت به خیر
      می توانید از صافی های مغناطیسی رومیکا مدل RG1 استفاده کنید که در فروشگاه ایران رادیاتور یار نیز موجود می باشد فقط چند نکته را در صورت خرید محصول رعایت کنید
      1-حتما قبل از نصب اقدام به شست و شوی مدار رادیاتور های خود بکنید(توسط نمایندگان مجاز ایران رادیاتور).
      2- در مدت استفاده از حالت زمستانی دستگاه حتما در فواصل مشخص مانند هر دو هفته یکبار اقدام به باز کردن فیلتر و شست و شوی آن بکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *