اسپلیت

مقایسه مصرف برق کولرگازی و کولرآبی

مقایسه مصرف برق کولرگازی و کولرآبی

اهمیت تجهیزات سرمایشی به خصوص در فصول گرم سال، بیشتر بوده و وجود آن الزامی است. کولر گازی و کولر آبی دو مدل پرطرفدار کولر است که هر کدام از آنها دارای ویژگی و مشخصات خاص خود هستند و تفاوت های ریز و درستی با یکدیگر دارند. اما ما در این محتوا می خواهیم تنها به مقایسه مصرف برق کولر گازی و کولر آبی پرداخته و تفاوت های این دو وسیله سرمایشی در میزان مصرف برق را برای شما مشخص کنیم. پس اگر قصد خرید کولر کم مصرف را دارید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

میزان مصرف برق کولر آبی چقدر است؟

کولر آبی، قدیمی ترین مدل کولر بوده و همچنان نیز در بیشتر خانه ها از کولر آبی استفاده می شود. این کولر در پشت بام و یا تراس نصب می شود. نحوه کارکرد کولر آبی به این صورت است که در ابتدا باید در مخزن کولر مقداری آب ریخته شود و این آب توسط پمپ به سمت پوشال ها هدایت می شود. سپس آب تحت تاثیر گرمای موجود در پوشال، تبخیر شده و هوای خنک از کانال کولر به سمت دریچه حرکت می کند و وارد محیط خانه می شود. به این صورت فرایند خنک سازی منزل انجام می شود. همانطور که متوجه شدید در کولر آبی از قطعات الکترونیکی کمی استفاده شده و می توان گفت که پر مصرف ترین قطعات این کولر، پمپ و الکتروموتور آن است. بنابراین مصرف برق کولر آبی نسبتا کم است. البته میزان مصرف این کولر به کیفیت و نوع پمپ و موتور، وجود و یا عدم وجود سیستم اینورتر و گرید مصرف کولر آبی نیز بستگی دارد.

میزان مصرف برق کولر آبی میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

کولر گازی هم به عنوان وسیله گرمایشی و هم سرمایشی عمل می کند و در واقع دوکاره است. فرایند خنک سازی کولر گازی از طریق تبدیل گاز به مایع و تبدیل مجدد مایع به گاز انجام می شود. از آنجا که کولر گازی در انواع مختلفی برخوردار بوده و هر کدام از این مدل ها دارای مشخصات و آپشن های خاصی هستند، پس میزان مصرف برق نیز در هر کدام از آنها متفاوت خواهد بود. برای مثال مدل کولر گازی پنجره ای تک واحدی که از مدل های اولیه کولر گازی است به دلیل نوع کمپرسور خود مصرف برق بالایی دارد. اما مدل های جدید که با نام اسپلیت شناخته می شوند از سیستم اینورتر پشتیبانی می کنند و سطح مصرف برق آنها نیز بر روی A قرار دارد و میزان بسیار کمتری از برق را مصرف می کند. پس اگر قصد خرید کولر گازی را دارید حتما نوع اسپلیت اینورتر آن را خریداری کنید تا میزان برق این محصول را به حداقل برسانید.

میزان مصرف برق کولر گازیمقایسه مصرف برق کولر گازی و کولر آبی

اکنون که مشخصات و میزان مصرف برق کولر گازی و کولر آبی را به طور جداگانه مطالعه کردید می خواهیم با بررسی تفاوت مصرف برق این دو وسیله سرمایشی شما را راهنمایی کنیم تا به نتیجه بهتر و دقیق تری برسید. خرید یک کولر کم مصرف که میزان برق کمتری را هدر می دهد هم در هزینه های اضافی صرفه جویی می کند و هم اینکه بازدهی بهتری خواهد داشت. پس حتما قبل از خرید کولر به خوبی تحقیق کنید و به مقایسه انواع کولر ها بپردازید. برای درک بهتر شما عزیزان در ادامه به مقایسه مصرف برق کولر گازی و کولر آبی خواهیم پرداخت.

_ اگر از یک کولر آبی به طور میانگین 10 ساعت در شبانه روز استفاده کنید، میزان برق مصرفی آن در یک ماه به 120 کیلو وات ساعت خواهد رسید. این در حالی است که 10 ساعت استفاده از کولر گازی چیزی حدود 750 کیلو وات ساعت در یک ماه مصرف می کند. همچنین، 5 ساعت روشن ماندن کولر آبی، مصرف برق را به 60 کیلو وات ساعت در ماه می رساند و کولر گازی نیز با همین شرایط حدود 375 کیلو وات ساعت در ماه برق را هدر می دهد.

_ با این حساب هزینه قبض برق یک کولر گازی با احتساب الگوی مصرف 200 کیلو وات ساعت، چیزی حدود 6 الی 7 برابر بیشتر از هزینه برق کولر آبی است.

مقایسه مصرف برق کولرگازی و کولرآبیطبق این مقایسه به این نتیجه میرسیم که کولر گازی در مقایسه با کولر آبی، 6 برابر بیشتر برق مصرف می کند. البته شما می توانید برای کاهش میزان مصرف برق کولر گازی، در ساعات اوج مصرف از آن استفاده نکرده و مدت زمان کمتری آن را روشن نگه دارید. علاوه بر آن حتما کولر گازی اینورتر را تهیه کرده و مطمئن شوید که میزان مصرف برق آن بر روی A باشد. اینگونه تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

تفاوت کولرگازی و کولرآبی به طور کلی

هر دو این محصولات از لوازم خنک سازی محیط هستند و برای خنک کردن فضا در فصل های گرم سال استفاده میشوند. از تفاوت های این دو محصول خنک کننده میتوان به قدرت متفاوت، میزان رطوبت تولیدی متفاوت، قیمت متفاوت، مصرف برق متفاوت، روش خنک کنندگی متفاوت محیط و … اشاره کرد. شایان ذکر است که بسیاری از مدل های کولر امروزی دارای سیستم گرمایشی نیز هستند. میتوان بر اساس این موارد و همینطور موقعیت جغرافیایی که قصد استفاده از آن را دارید یکی از انواع کولرها ( آبی یا گازی) را انتخاب کنید.

خرید انواع کولر ایران رادیاتور از نمایندگی معتبر

کولر گازی و کولر آبی هر دو با توجه به ویژگی و مشخصاتی که دارند از مزایا و معایب خاصی هم برخوردار هستند. ما در این محتوا سعی کردیم تا با مقایسه مصرف برق کولر گازی و کولر آبی شما را در داشتن خریدی موفق راهنمایی کنیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما کولر مورد نظر خود را از یک برند معتبر و با کیفیت خریداری کنید تا بهترین بازدهی را از محصول خود دریافت نمایید. برند ایران رادیاتور یکی از بهترین و مرغوب ترین برند ایرانی است که انواع رادیاتور، شوفاژ، کولر و اسپلیت را در بهترین کیفیت به تولید می رساند. شما می توانید برای خرید انواع کولر گازی ایران رادیاتور با نمایندگی این برند، تجهیز شوفاژ در ارتباط باشید. تجهیز شوفاژ نمایندگی فروش محصولات ایران رادیاتور و ارائه خدمات از جمله نصب، سرویس، تعمیر و غیره را بر عهده دارد و می تواند به شما کمک کند تا بهترین خرید خود را تجربه کنید. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =