پکیج, رادیاتور

علت داغ شدن رادیاتورهای پکیج در تابستان چیست؟

رادیاتور پره ای

چرا هنگام استفاده از آبگرم پکیج در تابستان رادیاتورها گرم میشوند؟

پکیج ایران رادیاتور یک وسیله گرمایشی محبوب بین مصرف کنندگان تلقی میشود وگاهی براثر کم توجهی وعدم سرویس به موقع دچار مشکلاتی میشود که باعث بروز نگرانیهایی برای مصرف کننده میشود.

شما میتوانید درصورت بروز مشکل و یا سرویس دوره ای پکیج خود با کارشناسان وسرویسکاران مجرب نمایندگی خدمات پس از فروش ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ) تماس گرفته و ما در اسرع وقت با اعزام نزدیکترین سرویسکار به آدرس شما جهت رفع مشکل اقدام نماییم.

یکی از مشکلات رایج دارندگان پکیج داغ شدن رادیاتورها درفصل تابستان است که ما در این مقاله تجهیز شوفاژ به صورت کامل به آن میپردازیم.

رادیاتور

علت داغ شدن رادیاتورها در تابستان؟

  • تغییر ندادن وضعیت پکیج از زمستان به تابستان توسط مصرف کننده
  • خرابی ولوم تغییر فصل و یا خرابی برد
  • خرابی موتور الکتریکی شیر سراهه
  • خرابی ویا جرم گرفتن سوپاپها
  • خرابی ویا جرم گرفتن بلوک

تغییر ندادن وضعیت پکیج از زمستان به تابستان توسط مصرف کننده

یکی از موارد اصلی داغ شدن رادیاتورها درفصل تابستان تغییر ندادن وضعیت پکیج ایران رادیاتور از حالت زمستان به تابستان است.

دراین حالت مصرف کننده با بستن شیرهای رادیاتور گمان میکند که رادیاتورها از مدار خارج شده اند و از آن جایی که پکیج هنوز در وضعیت زمستانی است سعی درگرم کردن رادیاتورها دارد وچون شیرهای رادیاتورها معمولا آب بند نیستند رادیاتورها گرم میشوند دقت داشته باشید که هر سال پس از پایان فصل سرما پکیج را از حالت زمستان به تابستان تغییر فصل دهید.

پکیجهای ایران رادیاتور در 2 مدل آنالوگ و دیجیتال به بازار عرضه میشود .

برای تابستانی کردن مدل آنالوگ هر گاه ولوم رادیاتور روی حالت o قرار بگیرد وچراغ ال ای دی بالای ولوم خاموش شود پکیج  درحالت تابستانی قرار میگیرد.

پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ

در مدل دیجیتال کلید 4حالته تغییر فصل را روی حالت خورشید قرار داده

(جهت عقربهای ساعت) وولوم شوفاژ را روی حالت min قرار دهید.

پکیج ایران رادیاتور

 

*نکته: توجه داشته باشید که هیچ گاه قبل از اینکه پکیج ایران رادیاتور را در حالت تابستانه قرار نداده اید شیرهای رادیاتورها را نبندید چون ممکن است به پکیج آسیب برسد ابتدا پکیج را در وضعیت تابستانه قرار دهید سپس شیرهای رادیاتورها را ببندید.

(بستن شیرهای رادیاتور در تابستان الزامی نیست زیرا با تغییر فصل از روی برد کنترل چرخش آب داخل رادیاتورها قطع میشود)

خرابی ولوم تغییر فصل و یا خرابی برد

خرابی ولوم تغییر فصل یا برد زمانی رخ میدهد که شما دستگاه را در وضعیت تابستان قرار داده اید ولی دستگاه فرمان را اجرا نمیکند و همچنان در وضعیت زمستان کار میکند.

در این حالت ممکن است ولوم برد شکسته باشد و فرمان را به برد نرساند و یا اینکه برد خراب شده باشد وشما هر چه تلاش کنید نتوانید دستگاه را از حالت زمستان به تابستان تغییر فصل دهید .

در زمان مواجه شدن با چنین مشکلی بهتر است هر چه سریع تر با نمایندگی خدمات پس از فروش ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ) تماس گرفته تا ما در اسرع وقت نزدیکترین سرویسکار را به آدرس شما اعزام نماییم.

خرابی موتور الکتریکی شیر سراهه

یکی دیگر از دلایل گرم شدن رادیاتورها در تابستان خرابی موتورالکتریکی شیر سراهه میباشد .

موتور الکتریکی برروی سوپاپها به صورت یک محرک عمل میکند و در زمستان زمانی که شما پکیج ایران رادیاتور را روی حالت زمستان قرار میدهید با حرکت دادن سوپاپ پکیج را درحالت شوفاژ قرار میدهد وزمانی که آبگرم مصرفی را باز میکنید بلافاصله پکیج ایران رادیاتور را از حالت شوفاژ به آبگرم مصرفی تغییر وضعیت میدهد در فصل تابستان زمانی که پکیج را از حالت زمستان به حالت تابستان تغییر فصل میدهید در صورت عمل نکردن شیر موتوری پکیج در وضعیت زمستان باقی میماند ویا اینکه در بین مسیر گیر میکند که در بعضی مواقع با صدای نا هنجاری همراه است در این حالت آب گرم پکیج هم به سمت رادیاتورها در حرکت است هم به سمت مبدل ثانویه در این وضعیت موقع استفاده از آبگرم در تابستان رادیاتورها نیز گرم میشود در چنین مواردی موتور الکتریکی باید تعویض شود.

موتور الکتریکی شیر سراهه

موتور الکتریکی شیر سراهه

 

خرابی و یا جرم گرفتن سوپاپها

سوپاپها در پکیج های ایران رادیاتور نقش مهمی در تغییر مسیر حرکت آبگرم دارند زمانی که شیر موتوری بنا به درخواست شما برای مصرف آبگرم ویا استفاده از رادیاتورها به سوپاپها فشار وارد میکند این سوپاپها هستند که مسیر حرکت آبگرم را به طرف رادیاتورها ویا مبدل ثانویه تغییر میدهند .

در بعضی مواقع به خاطر خرابی ویا شکستگی سوپاپ نمیتواند بدرستی تغییر مسیر جریان را انجام دهد وبه همین دلیل در تابستان رادیاتورها گرم میشوند ویا اینکه بر اثر سرویس نشدن پکیج ایران رادیاتور رسوبات موجود دردستگاه حرکت سوپاپ به جلو وعقب را سخت کرده وعمل تغییر مسیر جریان درست انجام نمیشود.

در نظر داشته باشید خرابی اورینگهای سوپاپ هم میتواند یکی دیگر از دلایل گرم شدن رادیاتورها درتابستان باشد با خرابی اورینگها سوپاپ نمیتواند مسیر جریان را به درستی مسدود کند و آبگرم علاوه بر ورود به مسیر مبدل ثانویه به سمت رادیاتورها هم جریان پیدا میکند.

برای اطلاع بیشتر از مقاله  جرم گیری پکیج ایران رادیاتور استفاده کنید.

خرابی بلوک ویا جرم گرفتن بلوک

پکیجهای ایران رادیاتور دارای 2 بلوک چپ و راست هستند که تقسیم مسیر جریان آبگرم به سمت مبدل ثانویه و مسیر رادیاتورها توسط بلوک چپ انجام میشود .

سوپاپها داخل بلوک چپ قرار دارند و موتور الکتریکی از بالا و یا دربعضی از مدلها از روبرو به سوپاپها فشار وارد میکند در بعضی مواقع به دلیل جرم گرفتن بلوک ویا خوردگی دهانه مسیر جریان آبگرم به سمت رادیاتورها ویا مبدل ثانویه سوپاپ هر چه تلاش میکند نمیتواند مسیر جریان را مسدود کند وآبگرم علاوه برمبدل ثانویه وارد مسیر رادیاتورها نیز میشود وبه همین دلیل رادیاتورها در تابستان گرم میشوند.

بلوک چپ ایران رادیاتور

نمونه هایی از بلوک چپ ایران رادیاتور

دستگاه های ایران رادیاتور از هر لحاظ دارای ایمنی کامل بوده و عملکرد کلیه قطعات دستگاه توسط سنسورها و برد هوشمند دستگاه چک میشود و در صورت بروز مشکل علائم وکدهای خطا بر روی بردهای هوشمند ایران رادیاتور نمایان میشود.

برای آگاهی بیشتر درباره نحوه نگهداری از پکیج وچگونگی رفع ارورهای احتمالی آن لطفا از مقاله ارورها و کد خطاهای ایران رادیاتور  استفاده کنید.

توجه داشته باشید درصورت بروز مشکل و ایجاد صدای ناهنجار از دستگاه به هیچ عنوان  استفاده نکنید ودستگاه را خاموش کرده واز برق بکشید وسریعا با خدمات پس از فروش ایران رادیاتور (تجهیز شوفاژ) تماس بگیرید.

تجهیز شوفاژ با مجربترین کادر جهت نصب . سرویس . تعمیر و تامین قطعات اصلی با گارانتی شرکت ایران رادیاتور آماده سرویس دهی به شما مصرف کننده عزیز میباشد.

تجهیز شوفاژ پشتیبان شماست میتوانید روی ما حساب کنید جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *