اسپلیت

تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی

تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی

با فرا رسیدن فصل گرما استفاده از وسایل و تجهیزات سرمایشی همچون کولر آبی و کولرگازی، افزایش می یابد. بسیاری از افراد تصمیم دارند تا کولرگازی جدیدی خریداری کنند. برندهای متنوعی اقدام به تولید انواع کولرگازی کرده اند. از این رو شاید افراد به هنگام خرید محصولی مناسب، دچار سردرگمی شوند. اما مهمتر از برند کولرگازی، اصل بودن آن است. شما باید این محصول را از لحاظ فیک یا اصل بودن بررسی کرده و محصول اصل و اورجینال را خریداری کنید. در این محتوا برای راهنمایی شما عزیزان می خواهیم راه های تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی را به شما آموزش دهیم تا خریدی مطمئنی را تجربه کنید. پس همراه ما باشید.

روش های تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی

اگر قصد خرید کولرگازی را دارید قبل از هر چیز باید هدف خود از خرید را مشخص کنید. یعنی باید تعیین کنید که دقیقا چه نوع کولرگازی از چه برند و با چه مشخصاتی را مد نظر دارید. بعد از آن باید به مراکز خرید و نمایندگی های معتبر مراجعه کنید تا محصولی اورجینال و اصل را تهیه کنید. اما مهمترین مسئله بعد از این موارد این است که راه و روش های تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی را بدانید. چرا که امروزه محصولات تقلبی در بازار به شدت زیاد شده و اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است که کولرگازی فیک و تقلبی را خریداری کرده و پول خود را هدر دهید. در ادامه به برخی از مهمترین راه های تشخیص کولرگازی اصل و اورجینال اشاره خواهیم کرد.

تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبیتوجه به گارانتی کولرگازی | کالای گارانتی دار معتبر است!

تمامی تولیدکنندگان معتبر برای محصولات تولیدی خود، گارانتی و ضمانت اصالت کالا در نظر می گیرند و این تنها به کولرگازی محدود نمی شود. پس یکی از اولین و مطمئن ترین راه تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی این است که حتما به گارانتی و ضمانت پس از فروش آن دقت کنید. در این صورت بعد از بروز مشکلات احتمالی نیز می توانید از خدمات پس از فروش کولرگازی خود بهره مند شوید.

بررسی نام و لوگوی برند روی کولرگازی

شاید تصور کنید که اگر نام و لوگوی برندی معروف بر روی کولرگازی مورد نظر حک شده باشد، نشان از اصالت آن است. اما باید بگوییم که متاسفانه بسیاری از مراکز و مجموعه های سود جو از طریق اقداماتی همچون لیزر، اقدام به حک برندهای مختلف بر روی کولرگازی های فیک می کنند. نسخه فیک کولرگازی با برند معتبر در بازار زیاد است و باید به این نکته دقت شود. از آنجایی که این برندها جایگاه خاصی را بین مردم کسب کرده اند و بسیاری از مردم به این برندها اعتماد دارند، از این اعتماد بسیاری از افراد سو استفاده می کنند و فیک آن ها را با عنوان اصلی و با قیمت اصلی به فروش می رسانند. با این حساب تنها راه این است که از مراکز و نمایندگی های معتبر خرید خود را انجام دهید تا از اصالت کالای خود مطمئن باشید. پینشهاد ما استفاده از کولرگازی های برند ایران رادیاتور است که میتوانید از قسمت فروشگاه تجهیزشوفاژ تمامی محصولات موجود را مشاهده کنید.

تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی با توجه به کمپرسور

در بسیاری از مواقع کولرگازی فیک و تقلبی از لحاظ ظاهری کاملا با نمونه های اصل و اورجینال مشابه بوده و تشخیص آنها از یکدیگر دشوار خواهد بود. اما این دو از لحاظ کارایی و نوع بازدهی دارای تفاوت های بسیاری هستند. یکی از این تفاوت ها نوع کمپرسور است. البته اصولا در کولرگازی های فیک به جای کمپرسور 24000 از کمپرسور 18000 استفاده می شود. اما با این حال برخی از افراد ندانسته کولرگازی فیک را خریداری کرده و بعد از مدتی متوجه ضعف عملکرد آن شده اند.

توجه به برچسب فنی کولرگازی از نشانه های اصلی بودن

یک کولرگازی اصل و اورجینال دارای برچسب فنی است. در این برچسب فنی تمامی اطلاعات کولرگازی و قطعات به کار رفته در آن ذکر شده است. بنابراین یکی دیگر از بهترین روش های تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی توجه به برچسب فنی آن است. البته که باید به اصلی بودن برچسب هم دقت شود. با کمی تحقیق رو مورد مشخصات فنی مدلی که قصد انتخاب دارید میتوانید تا حد زیادی جلوی سو استفاده کنندگان را بگیرید. شما میتوانید مشخصات فنی دستگاهی که انتخاب کرده اید را یادداشت کنید و با نمونه های موجود در بازار مطابقت دهید تا انتخاب صحیح داشته باشید. برخی از کالاهایی که در بازار وجود دارند و برچسب فنی بر روی آنها خورده است اصلا نمونه اصلی ندارند! پس حتما از سایت مرجع و فروشگاههای معتبر از وجود محصول با این مشخصات مطمئن شوید.

نوع گاز کولرگازی اصلی و تفاوت آن با تقلبی

نوع گاز کولرگازی مد نظر می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که این محصول اصل است یا تقلبی. اکثر کولرگازی های اصلی از گاز R410 پشتیبانی می کنند و این موجب مصرف کمتر و به بهینه تر انرژی می شود. اما کولرگازی فیک دارای گاز R22 است. البته شاید کولرگازی اورجینال هم دارای این نوع گاز باشد اما مسلما کیفیت کافی نداشته و همچنان ارزش خرید ندارد. برای مثال گاز کولرگازی های برند ایران رادیاتور از نوع R410 است که روند خنک سازی و سرمادهی در این نوع گاز فوق العاده است.

به شماره سریال کولرگازی دقت کنید!

تمامی کولرگازی های اصل و برندهای معروف و معتبر، دارای کد و شماره سریال مخصوص هستند. در واقع با اسکن QR Code این کد و شماره سریال می توان به اصالت محصول پی برد. این در حالی است که کولرگازی فیک و تقلبی چنین کدی نداشته و در صورت وجود شماره سریال نیز اعتبار نداشته و به هنگام اسکن، اطلاعات محصول یافت نمی شود. پس می توان گفت از دیگر راه های مطمئن برای تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی، توجه به کد و شماره سریال محصول است.

حتما از اصالت شماره سریال درج شده روی محصول مطمئن شوید و صرفا به مشاهده درج شدن شماره سریال روی کالا اکتفا نکنید. غالبا در کنار شماره سریال، راه اعتبارسنجی و استعلام از شرکت درج میشود.

بسته بندی اصولی و ایمن از نشانه های اصلی بودن

برندهای معروف و معتبر از جمله سامسونگ، ال جی، ایران رادیاتور و غیره، تولیدات خود را در بسته بندی بسیار شیک، اصولی و ایمنی قرار می دهند تا هم از لحاظ ظاهری جذاب باشد و هم اینکه هنگام حمل و نقل دچار خرابی نشود. اما کولرگازی فیک و تقلبی فاقد بسته بندی اصولی بوده و شما از این طریق می توانید کولرگازی اصلی از تقلبی را تشخیص دهید. برندهای شناخته شده به هیچ عنوان به صورت باز و با بسته بندی نامناسب عرضه نمیشوند به این نکته دقت کنید.

انتخاب برند معتبر و خرید از آن هر چند با هزینه بالاتر

برندهای متنوع و مختلف بسیاری هستند که در زمینه تولید کولرگازی فعالیت می کنند. اما توصیه می شود که به هنگام خرید حتما به سمت برندهای مطرح و معتبر بروید. چرا که جدای از بحث اصل و فیک، کیفیت برندهای نامعتبر و ناشناخته معلوم نبوده و ریسک خرید بالایی دارند. همچنین نمونه های فیک برندهای معتبر به سرعت شناسایی می شوند و تفاوت فاحشی با نمونه های اورجینال دارند. از طرفی برخی از برندهای خارجی به دلیل تحریم ها و عدم وجود نمایندگی در ایران، دارای نمونه های فیک بسیاری بوده و حتی در صورت خرید اورجینال آن نیز از خدمات پس از فروش محروم خواهید بود. بنابراین بهتر است برندهای مطرح ایرانی از جمله ایران رادیاتور، پاک شوما، جی پلاس، امرسان و غیره را برای خرید انتخاب نمایید. این محصولات به دلیل ایرانی بودن از نمونه های تقلبی محدودی برخوردار بوده و تمامی خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می دهند.

تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبیخرید کولرگازی ایران رادیاتور اصلی از نمایندگی معتبر

در این محتوا تمامی راه و روش های تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی مانند توجه به گارانتی، بررسی اسم برند، توجه به کمپرسور، توجه به برچسب فنی، توجه به نوع گاز، دقت به شماره سریال، دقت به بسته بندی اصولی و خرید از برند معتبر و… را به شما آموزش داده و نکات مهمی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. برند ایران رادیاتور یکی از بهترین و معتبر ترین برند کولرگازی ایرانی است که بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه داده و طرفداران بسیاری دارد. اما با این حال برای خرید کولرگازی ایران رادیاتور نیز حتما باید به نمایندگی و مراکز خرید معتبری مراجعه کنید. تجهیز شوفاژ، دارای نمایندگی فروش محصولات ایران رادیاتور و ارائه خدماتی از جمله نصب، سرویس و تعمیر بوده و شما می توانید انواع کولرگازی و اسپلیت های ایران رادیاتور را از مرکز ما خریداری کنید. در صورت تمایل برای کسب مشاوره بیشتر در این زمینه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =