اسپلیت

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس

امروزه سیستم های سرمایشی و گرمایشی نقش مهمی در تنظیم دمای منزل و مکانهای عمومی در فصل های مختلف دارند. کولر گازی یکی از تجهیزاتی است که به دلیل توانایی بالا در خنک و گرم کردن سریع محیط های مختلف، بین مردم بسیار محبوب است. کولر گازی در انواع و برند های متفاوت تولید میشود و به همین دلیل پیدا کردن و انتخاب یک کولر گازی از میان انبوه برند های موجود در بازار برای بیشتر افراد یک چالش بزرگ است. از پرطرفدار ترین تولید کننده های کولر گازی در ایران میتوان به ایران رادیاتور و جی پلاس اشاره کرد. هر کدام از این برند ها ویژگی های خاصی دارند که باعث شده به عنوان تولید کننده های پیشگام کولر گازی شناخته شوند، در این محتوا ما قصد داریم به طور بی طرفانه و دقیق به مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس بپردازیم تا شما بتوانید یک انتخاب آگاهانه و متناسب با نیاز های خودتان داشته باشید.

تاریخچه ایران رادیاتور در تولید کولر گازی

از قدیمی ترین تولید کننده های محصولات سرمایشی و گرمایشی در ایران، ایران رادیاتور میباشد که به دلیل کیفیت بالا و ویژگی های خاص کالاهای خود بسیار محبوب و پرفروش شده است. ایران رادیاتور در سال ۱۳۵۸ با تولید رادیاتور آغاز به کار کرد و بعد ها تولید پکیج و کولر گازی را آغاز کرد. این برند ملی با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و رعایت استاندارد های جهانی موفق به تولید بهترین کولر گازی ها با قیمت مناسب شده است. کولر گازی ایران رادیاتور نه تنها در بازار ایران بلکه در برخی کشور های خارجی هم به کالایی معتبر و محبوب تبدیل شده است.

کولر گازی ایران رادیاتورتاریخچه جی پلاس در تولید کولر گازی

جی پلاس یک تولید کننده ایرانی انواع کولر های گازی است و علارغم سابقه نه چندان طولانی توانسته جایگاه خوبی در بازار ایران پیدا کند. شرکت گلدیران این برند را برای رفع نیاز بازار های داخلی راه اندازی کرد و نمایندگی آن را هم بر عهده دارد. جی پلاس لوازم خانگی دیگر مثل یخچال و ماشین لباسشویی هم میسازد و همین موضوع باعث شناخته شدن آن شده است. میتوان گفت جی پلاس هم محصولات نسبتا خوبی در میان برند های داخلی تولید میکند، با اینکه به اندازه ایران رادیاتور در زمینه تولید کولر گازی شهرت ندارد.

جی پلاسمقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس |نوع کمپرسور

کمپرسور از اصلی ترین اجزاء کولر گازی است که گاز مبرد را فشرده و پمپاژ میکند. کمپرسور کولر گازی انواع مختلفی مثل اسکرول، روتاری، پیستونی و… دارد. ایران رادیاتور در کولر گازی های خود از کمپرسور توشیبا ژاپنی از نوع روتاری استفاده میکند. استفاده از این نوع کمپرسور باعث کمتر شدن مصرف انرژی و هزینه های آن میشود. همچنین میزان بازدهی دستگاه و عمر مفید آن به نوع و کیفیت کمپرسور بستگی دارد. جی پلاس هم از کمپرسور چینی GMCC روتاری استفاده میکند. کیفیت این کمپرسور در مقایسه با کمپرسور کولر گازی های ایران رادیاتور که ساخت ژاپن هستند و کارایی عالی دارند، قابل قبول است.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | قدرت سرمایشی

ظرفیت یا قدرت سرمایشی کولر گازی که با واحد BTU اندازه گیری میشود، به معنی میزان حرارتی است که کولر گازی از محیط میگیرد تا دمای آن را پایین بیاورد. هر چه اندازه محیطی که کولر را در آن نصب میکنید بزرگتر باشد، ظرفیت کولر گازی که خریداری میکنید باید بیشتر باشد. کولر گازی های ایران رادیاتور از ظرفیت 9000 تا 30000 وجود دارند. این ظرفیت ها به راحتی نیاز تمامی منازل را تامین میکنند. کولر گازی های جی پلاس هم از ظرفیت 9000 تا 48000 وجود دارند.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | نوع گاز مصرفی

کولر گازی برای انتقال حرارت و تغییر دما از نوعی ماده شیمیایی به اسم گاز مبرد استفاده میکند. گاز مبرد انواع مختلفی دارد. مبرد R22 یکی از انواع قديمی این گاز است که به دلیل آسیب به لایه اوزون دیگر از آن استفاده نمیشود. گاز R32 کارایی بهتری از گاز R22 دارد اما باز هم برای محیط زیست مضر است. رایج ترین و بهترین گاز مبرد که در کولر گازی های جدید استفاده میشود R410A است. در مورد مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس از نظر گاز مصرفی میتوان گفت که هر دوی آنها در مدل های مختلف خود از گاز R410A استفاده میکنند که بهترین نوع گاز های مبرد است.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | رده بندی انرژی

رده بندی انرژی نشان دهنده میزان کارایی و مصرف انرژی کولر گازی است. معمولا برای رده بندی کالا ها از نظر انرژی از حروف A تا G استفاده میکنند. A و A+ و A++ بهترین کارایی و کمترین مصرف انرژی را نشان میدهند. مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس از نظر رده بندی انرژی نشان میدهد که هر دو برند قادر به تولید محصولاتی با کمترین میزان مصرف انرژی هستند. کولر گازی ایران رادیاتور معمولا دارای مصرف انرژی A است، به خصوص در مدل های جدید تر آن. کولر گازی جی پلاس هم قادر به تولید محصولات دارای رده بندی انرژی A میباشد.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | گارانتی و خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و گارانتی هنگام خرید لوازم خانگی مثل کولر گازی اهمیت زیادی دارد. گارانتی کولر گازی معمولا بین یک تا پنج سال است و شامل تعمیر و تعویض قطعات آن میشود. خدمات پس از فروش شامل نصب، سرویس و پشتیبانی مشتری میشود. شرکت ایران رادیاتور کمپرسور کولر گازی خود را ۵ سال تضمین میکند و ۱۸ ماه گارانتی برای تمامی قطعات ارائه میدهد. همچنین نصب کولر گازی ایران رادیاتور توسط متخصصان این مجموعه انجام میشود. جی پلاس هم از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش مثل ایران رادیاتور ۱۸ ماه برای قطعات و ۵ سال برای کمپرسور ضمانت دارد.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | تنوع محصولات

کولر گازی ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها در محیط خاصی کاربرد دارد. برای مثال کولر گازی اسپلیت برای منازل و محیط های کوچکتر مناسب است در حالی که کولر داکت اسپلیت در مکان های بزرگتر مثل ادارات و ساختمان های تجاری و پزشکی کاربرد دارد. در مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس از نظر تنوع محصولات، میتوان گفت که برند ایران رادیاتور موفق به تولید انواع مختلف کولر گازی مثل داکت اسپلیت، ایستاده و اسپلیت شده است و میتواند به نیاز تمام مشتریان پاسخ دهد، از طرف دیگر جی پلاس هم با اینکه سابقه طولانی ایران رادیاتور را ندارد توانسته انواعی از کولر گازی را تولید کند.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | طراحی ظاهری

طراحی ظاهری کولر گازی بسیار مهم است زیرا بخشی از دکوراسیون منزل یا محل کار شما خواهد بود. ایران رادیاتور همواره سعی دارد کولر گازی هایی با طراحی ظریف و ساده تولید کند تا با شکل ظاهری منزل شما هماهنگ باشند. در ساخت مدل های مختلف کولر گازی ایران رادیاتور از رنگ سفید استفاده میشود و ظاهر شیک آن باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما میشود. کولر گازی جی پلاس هم از رنگ سفید و طراحی معمولی در ساخت محصولات خود استفاده میکند.

مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس | هزینه خرید و نصب

از مهمترین عوامل موثر در خرید کولر گازی قیمت آن است. قیمت کولر گازی به مدل، ظرفیت، امکانات اضافی و… آن بستگی دارد، اما در کل اگر بخواهیم قیمت کولر گازی ایران رادیاتور را با جی پلاس مقایسه کنیم، میتوان گفت که قیمت کولر گازی های ایران رادیاتور مناسب تر از جی پلاس است. پایین تر بودن قیمت کولر گازی ایران رادیاتور، با افتخار به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت داخلی است. شما میتوانید با مراجعه با بخش های دیگر همین سایت از قیمت کولر گازی های ایران رادیاتور اطلاع پیدا کنید. در مورد هزینه نصب آنها باید گفت که هر دو برند ایران رادیاتور و جی پلاس نصب کولر گازی را به صورت رایگان انجام نمیدهند.

آب و هوای مناسب برای استفاده از کولر گازی ایران رادیاتور و جی پلاس

انواع مختلف کولر گازی ها مناسب آب و هوای خاصی تولید میشوند. در مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور با جی پلاس از نظر آب و هوای مناسب برای استفاده، باید گفت که ایران رادیاتور معمولا کولر گازی تولید میکند که مناسب استفاده در آب و هوای مناطق مختلف کشور ایران است، اما برخی از مدل های آن هم برای آب و هوای بسیار گرمسیر ساخته شده اند. بیشتر مدل های کولر گازی جی پلاس برای مناطق بسیار گرم و خشک تولید شده اند و با توجه به این موضوع اگر به دنبال کولر گازی مناسب آب و هوایی مثل تهران هستید ایران رادیاتور انتخاب بهتری برای شماست.

کولر گازی ایران رادیاتور بهتر است یا جی پلاس؟کولر گازی ایران رادیاتور بهتر است یا جی پلاس؟

پیش تر به مقایسه کولر گازی ایران رادیاتور و جی پلاس که از تولید کننده های معتبر هستند، از جوانب مختلف پرداختیم. ایران رادیاتور با سابقه درخشان و طولانی، قیمت مناسب محصولات، کیفیت بالا و خدمات پس از فروشی که ارائه میدهد، گزینه بسیار مناسبی برای خرید کولر گازی است. این برند با تولید انواع کولر گازی با ویژگی هایی مثل مصرف کمتر انرژی و کارایی بالا به یک نام معتبر میان تولید کننده های دیگر تبدیل شده است. از طرف دیگر جی پلاس هم یک برند نسبتا شناخته شده در بازار است که طراحی زیبا و کارایی مناسب دارد، اما گران تر بودن آن باعث شده برخی از مشتریان برند های دیگر را به آن ترجیح دهند. در نهایت برای انتخاب بین کولر گازی ایران رادیاتور یا جی پلاس باید اولویت و نیاز های خود و مواردی که به آنها پرداخته شد را در نظر بگیرید تا بهترین خرید را انجام داده باشید. همچنین میتوانید برای اطلاع از قیمت دقیق و خرید کولر گازی ایران رادیاتور به همین سایت مراجعه کنید یا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =