اسپلیت

کولر گازی اینورتر چیست؟

کولر گازی اینورتر چیست

امروزه استفاده از کولرگازی اینورتر به دلیل مزایا و فواید بسیاری که دارد، رواج یافته است. اما آیا می دانید که کولر گازی اینورتر چیست؟ در واقع چه ویژگی هایی دارد که موجب تمایز آن از کولرگازی معمولی می شود؟ در این محتوا از تجهیز شوفاژ می خواهیم در خصوص ماهیت کولر اینورتر و مشخصات آن، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را در خرید بهترین کولرگازی اینورتر راهنمایی کنیم. پس حتما ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

کولر گازی اینورتر چیست؟

در پاسخ به سوال “کولر گازی اینورتر چیست؟” باید بگوییم که این کولر گازی با نام کولرگازی کم مصرف نیز شناخته می شود. چرا که بر خلاف دیگر نمونه های معمولی به جای کمپرسور دور ثابت از کمپرسور متغیر پشتیبانی می کند. در واقع کولر گازی اینورتر با وجود این نوع کمپرسور، انرژی کمتری مصرف کرده و بازدهی بیشتری ارائه خواهد داد. در نتیجه طول عمر بالاتری هم دارد. منظور از دورانی بودن کمپرسور اینورتر نیز این است که کولرگازی اینورتر سرعت کمپرسور خود را بر اساس دمای محیط تنظیم کرده و همیشه دمای محیط مورد نظر را در حال معتدل نگه می دارد. در این شرایط دیگر نیاز به روشن خاموش کردن مکرر کولر گازی نخواهد بود. چرا که این کولرگازی به طور خودکار، می تواند درجه خود را طبق دما تنظیم کند و از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری نماید.

نحوه عملکرد کولر گازی اینورتر

نحوه عملکرد کولر گازی اینورتر بسیار ساده است. در مرحله اول که شما کولر گازی اینورتر را روشن می کنید، موتور دستگاه روشن شده و بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی شروع به کار می کند. در این حالت شما باید درجه کولرگازی را نسبت به دلخواه و نیاز خود تنظیم کنید تا موتور کولرگازی نسبت به آن دما شروع به کار کند. بعد از اینکه موتور کولرگازی به دمای مورد نظر رسید، سیستم اینورتر فعال شده و مانع از خاموش شدن موتور می شود. در واقع اینورتر موجب می شود تا موتور کولر گازی در حالت آرام باقی بماند تا هر زمان که دمای محیط تغییر کرد، فشار بیشتری به موتور وارد کند تا دمای محیط را مجددا تنظیم نماید.

کولر گازی اینورترمشخصات کولرگازی اینورتر چیست؟

اصولا روی لیبل کولرگازی، اطلاعات مهم آن از جمله اینورتر بودن آن درج می شود. شما می توانید از طریق چک کردن این مشخصات متوجه شوید که کولر گازی مورد نظر اینورتر است یا خیر. اما با این حال کولر گازی اینورتر دارای مشخصات خاصی است که با بررسی آنها می توان به این موضوع پی برد. در ادامه به برخی از مهمترین و بارزترین مشخصات کولرگازی اینورتر اشاره خواهیم کرد.

_ کولر گازی اینورتر از گاز مبرد R410 پشتیبانی می کند و این ویژگی بر روی برچسب توضیحات محصول درج شده است.

_ از دیگر مشخصات کولر گازی اینورتر می توان به کم مصرف بودن آن اشاره کرد. در واقع میزان مصرف کولرگازی اینورتر در سطح a قرار دارد.

_ کولرگازی اینورتر در یونیت داخلی خود به جای خازن از برد برخوردار است.

_ صدای این کولرگازی سایلنت بوده و آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.

بررسی مزایای استفاده از کولرگازی اینورتر

با این توضیحاتی که در خصوص کولرگازی اینورتر داده شد، تا الان باید متوجه شده باشید که استفاده از این کولر گازی چقدر مزایا داشته و بازدهی بسیار بهتری در مقایسه با دیگر کولر گازی ها ارائه می دهد.در واقع محصولی که خوب است و بازدهی بالا و مصرف انرژی پایین تری دارد بین مردم به سرعت محبوب میشود. افراد ترجیح میدهند از محصول به روز و از راندمان بالاتر استفاده کنند. در ادامه به طور خلاصه و مفید به بررسی مزایای استفاده از کولر گازی اینورتر خواهیم پرداخت.

_ این کولر گازی به سرعت اقدام به خنک یا گرم تر کردن دمای محیط می کند.

_ دمای محیط را همیشه در حالت اعتدال قرار می دهد و مانع از تغییر دما می شود.

_ در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و هزینه های قبوض را کاهش می دهد.

_ سیستم اینورتر موجب بالاتر رفتن طول عمر کولر گازی اینورتر می شود.

_ صدایی از خود تولید نمی کند و موجب اذیت و کلافه شدن افراد نمی شود.

کولر گازی اینورترکولرگازی اینورتر چه معایبی دارد؟

تا اینجای مقاله در خصوص خصوصیات و مزایای کولرگازی اینورتر صحبت کردیم. اما باید بدانید که هر محصولی در کنار مزایای بی نظیر خود دارای برخی معایب نیز خواهد بود و کولرگازی اینورتر نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. یکی از معایب این کولر گازی این است که در صورت اختلال و نوسانات برقی احتمال سوختن برد اینورتر وجود دارد. البته شما می توانید در صورت سوختن برد اینورتر اقدام به تعویض آن کنید اما این کار کمی هزینه بر خواهد بود. از آنجا که این کولر گازی دارای سیستم پیچیده تری در مقایسه با کولرگازی ساده است پس در صورت خرابی نیز هزینه تعمیر آن بیشتر بوده و نیاز به تعمیر کار حرفه ای خواهد بود. از دیگر معایب این کولر گازی می توان به قیمت نسبتا بالای آن اشاره کرد.

قیمت کولر گازی اینورتر چقدر است؟

به طور کلی باید بگوییم که قیمت کولرگازی اینورتر گران تر از دیگر کولر گازی ها است. با این حال عوامل دیگری هم وجود دارند که می توانند این قیمت اولیه را کاهش و یا افزایش دهند. همانطور که می دانید کولر گازی اینورتر در برند های مختلفی به تولید می رسد و شما می توانید انواع مارک ها را در مراکز خرید مشاهده کنید که با قیمت ها مختلفی به فروش می رسند. پس یکی از مهمترین عوامل مهم در قیمت کولر گازی اینورتر، برند و مارک آن است. همچنین کیفیت قطعات و به خصوص سیستم اینورتر و موتور کولر گازی نیز در گران تر شدن قیمت آن نقش موثری دارد. در آخر نیز ظرفیت کولر گازی و اندازه آن از دیگر مواردی هستند که موجب متغیر بودن قیمت نهایی این کولر گازی می شوند.

کولر گازی اینورترراهنمای خرید کولرگازی اینورتر ایران رادیاتور اورجینال

در این محتوا در دانستید که کولر گازی اینورتر چیست و چه مشخصاتی دارد. همچنین در خصوص مزایا و معایب این کولر گازی نیز اطلاعات مفیدی را به دست آوردید. اکنون اگر قصد خرید چنین کولر گازی را دارید باید بگوییم که به دنبال بهترین برند آن باشید تا بالاترین بازدهی را دریافت کنید. یکی از بهترین و معتبر ترین برندهای کولرگازی در ایران، برند ایران رادیاتور است که محبوبیت و میزان فروش بسیار بالایی دارد. شما می توانید تمامی محصولات ایران رادیاتور اعم از کولرگازی معمولی، اینورتر، اسپلیت، پکیج شوفاژ و غیره را از نمایندگی این برند (تجهیز شوفاژ) تهیه نمایید. تجهیز شوفاژ علاوه بر فروش محصولات برند ایران رادیاتور اقدام به ارائه خدمات مربوط به این برند از جمله نصب، سرویس، تعمیر و غیره نیز می کند. در صورت تمایل برای ثبت سفارش و یا دریافت خدمات حتما با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یک =