اسپلیت

تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری

تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری

کولر گازی ایستاده و کولر گازی دیواری دو مورد از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع کولرگازی است. این دو محصول یک هدف را دنبال می کنند اما نوع کارایی و بازدهی آنها با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین مشخصات و ویژگی های متمایزی از یکدیگر دارند. از این رو هر کدام از این دو کولرگازی با توجه مشخصات و میزان بازدهی خود در شرایط و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. اگر شما هم قصد خرید کولرگازی را دارید اما در انتخاب مدل ایستاده و یا دیواری آن دچار سردرگمی شده اید. حتما این محتوا از تجهیز شوفاژ را تا انتها مطالعه نمایید. چرا که می خواهیم به بررسی تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری پرداخته و شما را در داشتن خریدی مطمئن، صحیح و موفق راهنمای کنیم. همراه ما باشید.

کولر گازی دیواری چیست؟

کولر گازی دیواری همان نوع معمول و رایج کولر گازی است که به دیوار نصب می شود و دارای یک پنل خارجی است که در بیرون از فضای خانه همچون تراس و یا بالکن، نگهداری می شود. این کولرگازی به سرعت تمامی بخش های محیط مورد نظر را خنک می کند و دما را به حد اعتدال می رساند. اصولا در خانه ها از این نوع کولر گازی استفاده می شود.

تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواریکولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی ایستاده بیشتر برای محیط و فضای بزرگ همچون سالن، مراکز اداری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که ظرفیت بالایی داشته و موتور کمپرسور آن از قدرت بالایی برخوردار است. این کولر گازی نیز دارای دو پنل داخلی و خارجی است. پنل داخلی که همان کولر گازی اصلی است درون محیط قرار گرفته و پنل خارجی در بیرون از محیط نگهداری می شود.

کولر گازی ایستادهتفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری

اکنون که به تعریف کلی و خلاصه وار از کولر گازی ایستاده و دیواری رسیدید، نوبت به بررسی تفاوت های میان این دو وسیله سرمایشی می رسد. در ادامه به بررسی دقیق تر تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری خواهیم پرداخت.

تفاوت از نظر میزان مصرف انرژی

قدرت موتور و کمپرسور کولر گازی دیواری در حد استاندارد بوده و ولتاژ برق در این کولر گازی به صورت یکسان و مساوی وارد می شود. به همین دلیل میزان مصرف برق و انرژی کولر گازی دیواری، نسبتا کم بوده و برق کمتری مصرف می کند. اما کولر گازی ایستاده از موتور بسیار قوی تری برخوردار است و همین امر موجی می شود تا برق و انرژی بالایی را مصرف کند. البته شما می توانید کولر گازی ایستاده اینورتر را خریداری کنید تا از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری شود.

تفاوت از جهت خنک کنندگی

خب همانطور که در مطالب بالاتر مطالعه کردید، کولر گازی ایستاده به دلیل سایز بزرگتر و ظرفیت بالاتر خود برای محیط و فضای بزرگ استفاده می شود. چرا که میزان خنک کنندگی بالایی داشته و به خوبی می توانید تمامی بخش های یک فضای بزرگ را خنک کند. این در حالی است که کولر گازی دیواری در مقایسه با نوع ایستاده از خنک کنندگی کمتری برخوردار است و بیشتر برای محیط های کوچکتری از جمله خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کولرگازی ایستاده و دیواری در نحوه نصب

از دیگر تفاوت کولر گازی ایستاده و کولر گازی دیواری می توان به تفاوت آنها از لحاظ نصب اشاره کرد. هر دو کولر گازی ذکر شده دارای دو پنل خارجی و داخلی هستند که پنل های خارجی در خارج از فضای اصلی نصب و نگهداری می شوند. کولر گازی ایستاده، نصب آسانی داشته و گوشه ای فضا قرار می گیرد. اما کولر گازی دیواری باید به دیوار نصب شود و نیاز به سیم کشی اصولی دارد. از این رو باید از تکنسین و نصاب حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

تفاوت کولر گازی دیواری و ایستاده از جهت صدا

اصولا کولر گازی دیواری بدون صدا و یا با صدای کم کار می کند. چرا که فن های کوچک و جمع و جوری داشته و نحوه طراحی و ساختار کلی آن به گونه ای است که صدای قطعات به بیرون از دستگاه درز نمی کند. اما کولر گازی ایستاده به دلیل ساختار بزرگ و فن های پر قدرت خود، صدای نسبتا بلندی را به هنگام کار کرد از خود بروز می دهد. البته از آنجا که از این کولر گازی در محیط های بزرگ و شلوغ استفاده می شود، صدای آن نیز چندان آزار دهنده نخواهد بود.

تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواریفرق از جهت توزیع هوا

با اینکه کولر گازی ایستاده قدرت خنک کنندگی بالایی دارد اما از آنجا که بر روی زمین نصب می شود، امکان دارد که هوای توزیع شده به طور مساوی به تمامی بخش ها نرسد. به این صورت که اگر مانعی جلوی این کولر گازی وجود داشته باشد، هوا به پشت این مانع نخواهد رسید. اما کولر گازی دیواری روی قسمت بالایی دیوار نزدیک به سقف نصب می شود و  در این شرایط، هوا به خوبی به تمامی بخش های محیط توزیع می شود.

تفاوت از لحاظ اشغال فضا

در این زمینه کاملا مشخص است که کولر گازی دیواری هیچگونه فضای مفیدی را اشغال نمی کند. چرا که به دیوار نصب می شود و به هیچ وجه موجب گرفتگی محیط زمین نمی شود. اما کولر گازی ایستاده بر روی زمین قرار گرفته و به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ خود، فضای قابل توجهی را اشغال می کند.

تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری از لحاظ قیمت

اگر بخواهیم تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری از لحاظ قیمت را بررسی کنیم باید بگوییم که قیمت مدل ایستاده بسیار گرانتر از مدل دیواری است. چرا که ظرفیت بالاتری داشته و ابعاد آن بزرگتر از کولر گازی دیواری است. همچنین قدرت موتور و کمپرسور این کولر گازی نیز چند برابر نمونه دیواری است. از این رو خرید کولر گازی دیواری به صرفه تر خواهد بود.

کولر گازی ایستاده بهتر است یا دیواری

تا اینجا به طور کامل به بررسی تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری پرداختیم تا با مقایسه این دو وسیله سرمایشی، انتخاب درست تری داشته باشید. اما اکنون این سوال مطرح می شود که در نهایت کولر گازی ایستاده بهتر است یا دیواری؟ خب در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر دوی آنها ویژگی و مشخصات خاص خود را دارند و در صورت استفاده درست در جای مناسب، بهترین بازدهی را ارائه خواهند داد. مسلما برای محیط های بزرگی همچون سالن اگر از کولر گازی دیواری استفاده کنید بازدهی خوبی دریافت نخواهید کرد. چرا که این کولر گازی توانایی خنک سازی محیط و فضای بزرگ را ندارد. همچنین استفاده از کولر گازی ایستاده در محیط نسبتا کوچکی همچون خانه، انتخابی اشتباه است و موجب اشغال بیش از حد فضا می شود. همچنین دکوراسیون خانه را نا متقارن و شلخته نشان می دهد و در آخر نیز به صورت بی رویه برق و انرژی مصرف می کند. پس شما باید با توجه به نیاز و شرایط موجود دست به خرید بزنید تا مزایای واقعی هر دو کولر گازی دیواری و ایستاده را مشاهده نمایید.

خرید انواع کولر گازی ایران رادیاتور

در این مقاله در خصوص تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری، اطلاعات مفید و جامعی را به دست آورده و دانستید که هر کدام از آنها چه مشخصات و مزایایی دارند. اگر قصد خرید کولر گازی ایستاده و یا دیواری را دارید باید به دنبال بهترین برندها بروید. چرا که برندهای معتبر، محصول با کیفیتی را تولید کرده و به شما ارائه می دهند. یکی از بهترین برندهای ایرانی کولر گازی، برند مطرح و معتبر ایران رادیاتور است. شما می توانید تمامی محصولات این برند اعم از انواع کولر گازی، اسپلیت، پکیج، شوفاژ و غیره را از نمایندگی آن (تجهیز شوفاژ) خریداری نمایید. جدای از آن شما می توانید تمامی خدمات این برند از جمله نصب، سرویس، تعمیر و دیگر خدمات پس از فروش ایران رادیاتور را از مرکز تجهیز شوفاژ دریافت نمایید. در صورت تمایل برای ثبت سفارش، دریافت خدمات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شش =