اسپلیت

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان + راهنمای تنظیم

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان

در فصل گرم سال نیاز به دستگاه خنک کننده و تهویه هوا برای تمامی انسان ها در هر محیطی (کار و منزل و …) ضروری است. از جمله جدیدترین و بهترین وسیله برای این کار کولر گازی است که با تکنولوژی روز ساخته شده است. با استفاده از این وسیله ارزشمند راحتی و آسایش برای ما انسان ها به ارمغان خواهد آمد و خرید و استفاده از آن بسیار مفید خواهد بود. تنوع و گستردگی برند در این محصول بالا است و همینطور هر برندی مدل های مختلف با ظرفیت های مختلفی را تولید می کند.

کولر گازی یکی از تجهیزاتی است که هم به عنوان وسیله گرمایشی و هم سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای تغییر کاربری آن باید نحوه تنظیم کردن درجه کولر گازی را بلد باشید. به طور کلی با توجه به دمای محیط و اینکه می خواهید این دما خنک شود یا گرم، اقدام به تنظیم درجه کولر گازی خواهید کرد. اما آیا می دانید که بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان چقدر است؟ ما در این محتوا از تجهیز شوفاژ تصمیم داریم تا راهنمای تنظیم درجه کولرگازی را به طور کامل و دقیق در اختیار شما قرار دهیم. پس حتما ما را همراهی نمایید.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان چقدر است؟

اصولا برای هر کولر گازی یک دفترچه راهنما وجود دارد که شما با مطالعه کامل و دقیق آن دفترچه، می توانید با نحوه تنظیم درجه کولرگازی در فصول مختلف آشنا شوید. همچنین بهترین درجه کولر گازی برای زمستان و تابستان نیز در این دفترچه راهنما درج شده است. بهترین درجه کولر گازی در تابستان به میزان دمای خانه و آب و هوای منطقه زندگی شما داشته و بر این اساس می توانید درجه کولرگازی را کم یا زیاد کنید. اما با این حال بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان حدود 22 الی 25 درجه سانتیگراد است البته این درجه در اوج گرما به 26 الی 27 درجه سانتی گراد نیز می رسد. با این درجه هم مصرف انرژی بهینه سازی می شود و هم اینکه طول عمر کولر گازی نیز افزایش خواهد یافت و دمای خانه شما در حالتی مطبوع و ایده آل قرار می گیرد.

آیا درجه کولر گازی در روز و شب باید یکسان باشد؟

فصل تابستان به خصوص در برخی از شهر و مناطق ایران، بسیار اذیت کننده بوده و بدون وسایل سرمایشی نمی توان این گرمای طاقت فرسا را تحمل کرد. استفاده از کولر گازی در طول روز در منازل و مغازه ها ضروری است و بدون این وسیله ارزشمند زندگی بسیار دشوار خواهد بود. اینکه دمای کولر گازی چطور و روی چه عددی تنظیم شود بسته به برند کولر، ظرفیت کولر، موقعیت جغرافیایی، دمای محیط، مکان مورد استفاده، زمان سرویس و توان خروجی واقعی و … دارد. اما آیا درجه کولر گازی در روز و شب نیز باید یکسان باشد؟ به طور کلی و اصولا شب های تابستان دمای خنک تری نسبت به روزها دارد. به همین خاطر بهتر است در شب ها که هوا نیز خنک تر است، درجه کولر گازی به حالت شب تنظیم شده و پایین تر باشد. در این صورت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شده و موجب بروز سردرد، گرفتگی و اسپاسم عضلات و سرماخوردگی نیز نمی شود.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستانراهنمای تنظیم درجه کولر گازی در تابستان

تنظیم درجه کولر گازی کار پیچیده ای نیست. اما باید نحوه صحیح آن را از روی دفترچه راهنما مطالعه کرده و آموزش ببینید. تنظیم درجه دمای کولر گازی در فصل تابستان و زمستان متفاوت است. برای تنظیم درجه کولر گازی در تابستان باید اقدامات زیر را انجام دهید.

قبل از هر چیزی باید چک کنید که کولرگازی شما در حالت اتوماتیک نباشد تا بتوانید به طور دستی اقدام به تنظیم درجه کنید.

در مرحله بعد می توانید با کنترل و ریموت مخصوص کولر گازی، دکمه temp را فشار دهید تا درجه تنظیم شده و درجه دمای خانه را به شما نشان دهد.

بعد از این کار می توانید این درجه را طبق نیاز و دلخواه خود کم یا زیاد کنید.

بر روی ریموت کولر گازی، دکمه های مثبت و منفی وجود دارد که با فشار دادن آنها می توانید درجه دمای کولر گازی را کاهش یا افزایش دهید.

توجه داشته باشید که دمای کولرگازی از 16 تا 30 درجه سانتی گراد، قابل تنظیم می باشد.

اهمیت تنظیم بهترین درجه کولر گازی در تابستان

همانطور که گفته شد تنظیم میزان درجه کولر گازی به شدن گرمای خانه و آب هوای منطقه زندگی شما بستگی دارد. همچنین در برخی از ساعات روز که هوا به اوج گرمای خود می رسد، درجه کولر گازی نیز باید افزایش یابد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر این درجه دائما از حالت استاندارد خارج باشد، مصرف انرژی بسیار بالاتر خواهد رفت و هزینه های قبوض نیز دو برابر می شود. همچنین طول عمر و بازدهی کولر گازی نیز کاهش می یابد و فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود. اما اگر این دما در حالت استاندارد بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد قرار گیرد در مصرف انرژی صرفه جویی شده و بیشترین و بهترین بازدهی را از کولر گازی دریافت خواهید کرد. فشار وارد شده بر روی کمپرسور و دیگر قطعات کولرگازی نیز به حداقل خواهد رسید.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستانایران رادیاتور بهترین برند کولرگازی در ایران

در این محتوا دانستید که بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان چقدر است و با راهنمای دقیق تنظیم درجه این محصول آشنا شدید. اما نکته قابل توجه دیگری که باید بدانید این است که اگر می خواهید بهترین بازدهی را از کولرگازی خود دریافت کنید و در واقع سالهای طولانی از آن استفاده نمایید، باید به دنبال کولرگازی با کیفیت و برند معتبر باشید. قطعا می دانید که یکی از بهترین برندهای کولرگازی در ایران، برند موفق و معروف ایران رادیاتور است. کولرگازی های این برند از بهترین کیفیت برخوردار بوده و قوی ترین عملکرد را ارائه می دهد. شما کی توانید برای خرید این کولرگازی به نمایندگی آن، تجهیز شوفاژ مراجعه نمایید. مرکز ما علاوه بر فروش محصولات ایران رادیاتور در زمینه ارائه خدمات پس از فروش این برند نظیر سرویس، تعمیر و نصب فعالیت می کند. برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره در خصوص دریافت خدمات با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =